Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film

Taurus

Tim Sutton, 2022

zadržan +

Življenje mučenika.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film

zadržan +

Življenje mučenika.

Kontroverzni reper Colson Baker, alias Machine Gun Kelly, ki je v filmu The Dirt igral Tommyja Leeja, bobnarja benda Mötley Crüe, igra reperja/altrockerja, ki mu je ime Cole in izgleda kot Kurt Cobain, a to naj vas ne zavede – Cole je bolj ko ne Bakerjev alter ego (slišimo nekaj njegovih štiklov, vidimo nekaj posnetkov z njegovega koncerta, Megan Fox, njegova zaročenka, igra njegovo eks). Njegovi dnevi so črni, njegove noči bele. Ko gledamo, kako se impresionistično opoteka od svoje holivudske vile do studia in koncertnih prizorišč (in od nočnih klubov do call girls), se zdi, da gledamo sodobno verzijo Kristusovega pasijona, fjorde mučene psihe. Cole, le še igralec v svojem življenju, je zvezdnik v krizi – zasvojen, ločen, nestabilen, obupan, avtodestruktiven, hladen, toksičen, stopljen s slavo, pritiski glasbene industrije, protislovji ameriškega sna, patologijo fenov in kakofonijo livestreamov, polni trolov, ki pa mu v nihilizmu ne sežejo do peta. Še telefonski pogovori so le performansi. Tragedije tudi. Vsi v njegovem življenju, od zmedene hčerke do empatične asistentke (Maddie Hasson) in nadarjene pevke (Naomi Wild), so le stranski igralci – ja, supporting actors.

Zgodbe ne more več sestaviti, a tudi film mu ne pomaga. Obenem pa se še enkrat potrdi, da so srečne pesmi jebeno žalostne, da najboljše pesmi nastajajo s pištolo na čelu in da so še tako osebne, še tako biografske zgodbe o rockerjih v krizi vedno totalno generične, kar seveda govori o tem, da glasbena industrija in kultura slave vsem nastavita iste pasti. Zato ne preseneča, da je Baker/ Cole tako odtujen – glasbena industrija in kultura slave sta stroja za odtujevanje, a odtujenim zvezdnikom zagotavljata vrhunsko dolgotrajno oskrbo in občutek privilegiranosti. Cole od človeštva pričakuje in terja slavljenje, oboževanje, občudovanje, obenem pa ve, da je krogla proti njemu že izstreljena, da je torej idol, ki ga bo ljudstvo slej ko prej žrtvovalo in vrglo levom. A nič ne more – svojo vlogo mora odigrati do konca. (kino)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.