Nepotrebna plastika, drugič

Trdovratni plastični navijaški rekviziti za enkratno uporabo

Peter Petrovčič
MLADINA, št. 50, 16. 12. 2022

Danes, ko se svet utaplja v plastiki in je evropski parlament prepovedal prodajo nenujnih plastičnih izdelkov, bi lahko rabo napihljivih plastičnih navijaških palic za enkratno uporabo razumeli kot norčevanje iz prizadevanj za čistejše okolje. Gre za nepotreben plastični izdelek, ki ne le da ni nujen, potreben ali koristen, lahko bi ga (še posebej zaradi kratkotrajne uporabnosti) uvrstili med plastične izdelke, ki imajo tako malo uporabnih lastnosti, da jih zlahka označimo za smeti.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Peter Petrovčič
MLADINA, št. 50, 16. 12. 2022

Danes, ko se svet utaplja v plastiki in je evropski parlament prepovedal prodajo nenujnih plastičnih izdelkov, bi lahko rabo napihljivih plastičnih navijaških palic za enkratno uporabo razumeli kot norčevanje iz prizadevanj za čistejše okolje. Gre za nepotreben plastični izdelek, ki ne le da ni nujen, potreben ali koristen, lahko bi ga (še posebej zaradi kratkotrajne uporabnosti) uvrstili med plastične izdelke, ki imajo tako malo uporabnih lastnosti, da jih zlahka označimo za smeti.

Gre za par napihljivih navijaških palic, ki se uporablja za ustvarjanje hrupa in se pri vztrajnejši rabi uniči že med tekmo ter obleži na tribunah. Ljubljansko odbojkarsko moštvo ACH Volley je ta navijaški rekvizit recimo delilo na domačih tekmah v Ligi prvakov v Hali Tivoli. Na naše poizvedovanje so iz kluba 21. novembra pojasnili, da na tekmi v povprečju razdelijo okoli 500 omenjenih rekvizitov (v praksi torej 1000 balonov za enkratno uporabo). A na naslednji tekmi Lige prvakov devet dni kasneje navijaških palic niso več delili.

Tedaj smo se obrnili tudi na košarkarski klub Cedevita Olimpija in od njega prejeli pojasnilo, da so ta navijaški artikel v zadnjih nekaj letih obiskovalcem delili zgolj na eni tekmi leta 2019, »napihljivih navijaških palic ne delimo več od prej omenjene tekme v sezoni 2019/20, prav tako niso na voljo v naši trgovini«.

V nedeljo je v jadranski ligi ABA Olimpija doma gostila Partizan in ga premagala ob pomoči polne dvorane Stožice, kjer so jo bodrili domači navijači – z omenjenimi napihljivimi navijaškimi rekviziti v rokah. V klubu zagotavljajo, da je šlo za enkraten dogodek in da je navijaške palice kot del »aktivacije« pred začetkom tekme delil »eden od sponzorjev«. Več niso želeli povedati. Na navijaških palicah je pisalo »Cedevita«.

Dobro, hočeš nočeš bomo sedaj poleg tekem ljubljanskih odbojkarjev pozorneje spremljali tudi tekme košarkarjev. Naslednja tekma Olimpije v Ligi ABA bo v Hali Tivoli v torek, 27. decembra.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.