Kdaj bo konec agonije v Moderni galeriji?
Prava smer
Moderna galerija je v podobni agoniji kot RTV Slovenija, reševanje zagatnega položaja je prepočasno, okrevanje bo dolgotrajno.
© Borut Krajnc
Vse več je indicev, da bi se agonija, v kateri se je Moderna galerija znašla po verižni čistki, ki jo je Janševa vlada izpeljala med direktorji državnih muzejev, lahko končala. Aprila 2021 je njen direktor postal Aleš Vaupotič, položaj pa je prevzel, čeprav ni bil ne najmočnejši, ne najbolj kompetenten, ne najbolj izkušen kandidat, prav tako ni imel podpore sveta in strokovnega sveta te ustanove, imel je »le« podporo ministra Simonitija in njegovih prišepetovalcev, ki so razpisne pogoje priredili posebej zanj. Od takrat je Moderna galerija talka tega politično vsiljenega položaja, v katerem je najkrajšo, žal, potegnil njen ugled doma in na tujem.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Moderna galerija je v podobni agoniji kot RTV Slovenija, reševanje zagatnega položaja je prepočasno, okrevanje bo dolgotrajno.
© Borut Krajnc
Vse več je indicev, da bi se agonija, v kateri se je Moderna galerija znašla po verižni čistki, ki jo je Janševa vlada izpeljala med direktorji državnih muzejev, lahko končala. Aprila 2021 je njen direktor postal Aleš Vaupotič, položaj pa je prevzel, čeprav ni bil ne najmočnejši, ne najbolj kompetenten, ne najbolj izkušen kandidat, prav tako ni imel podpore sveta in strokovnega sveta te ustanove, imel je »le« podporo ministra Simonitija in njegovih prišepetovalcev, ki so razpisne pogoje priredili posebej zanj. Od takrat je Moderna galerija talka tega politično vsiljenega položaja, v katerem je najkrajšo, žal, potegnil njen ugled doma in na tujem.
Zaposleni so že marca lani javno opozorili na nevzdržne razmere v hiši, Vaupotiču so očitali izjemno slabo komunikacijo in neupoštevanje izkušenih hišnih strokovnjakov pri sprejemanju pomembnih odločitev. Pozvali so ga k odstopu, vlado pa, naj ga razreši, a zgodilo se ni nič. Ukrepal ni niti svet zavoda pod vodstvom Aleksandra Bassina.
A sedanja vlada želi razmere v Moderni galeriji zdaj urediti prav prek sveta zavoda. Decembra je spremenila pravila glede sestave svetov v nekaterih državnih muzejih, prejšnji teden pa na podlagi tega predčasno razrešila štiri svoje predstavnike v svetu Moderne galerije, imenovane pod Janšo, in imenovala nove. Kdo so? Majda Širca je nekdanja ministrica za kulturo in poslanka, sicer pa novinarka, urednica, publicistka in filmska ustvarjalka. Urška Jurman je programska vodja mednarodno uveljavljenega Društva Igor Zabel za kulturo in teorijo. Zoran Pistotnik je nekdanji v. d. generalnega sekretarja na ministrstvu za kulturo. Urša Chitrakar pa je odvetnica, ki se ukvarja z avtorskimi pravicami, intelektualno lastnino in drugimi temami, povezanimi z umetniško produkcijo.
Gre za imena, ki jih kulturni sektor dobro pozna, in pričakovanja so zato še posebej visoka. Novi svet, v katerem bosta sedela tudi dva zaposlena (doslej eden), bo moral dejavno prispevati k takojšnji ureditvi razmer, glede na dosedanje dogajanje pa to ne bo mogoče brez zamenjave vodstva.
Tega se vlada zaveda, prav tako ministrica za kulturo Asta Vrečko, a dobre namere so eno, dogajanje na terenu drugo – razmere so se v zadnjega pol leta dodatno poslabšale, kakovostni kustosi hišo zapuščajo, Vaupotič hiti zaposlovati sebi lojalne ljudi.
Moderna galerija je v podobni agoniji kot RTV Slovenija, reševanje zagatnega položaja je prepočasno, okrevanje bo dolgotrajno.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.