Film / Mrs. Harris Goes to Paris
Anthony Fabian, 2022
za
Politika želje.
za
Politika želje.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
za
Gospa Harris (Lesley Manville), britanska vdova in čistilka, skromna, vljudna in prijazna proletarka, ima v petdesetih letih prejšnjega stoletja veliko željo: da bi odpotovala v Pariz in si kupila obleko, ki bi jo posebej zanjo izdelal Dior. In glej, no – ko ji z veliko zamudo izplačajo kompletno pokojnino po možu, ki je strmoglavil med II. svetovno vojno, se ji velika želja vendarle izpolni: odpotuje v Pariz in si omisli ekskluzivno Diorjevo obleko. Toda obenem naredi še korak več: ker Dior zaradi finančne stiske odpušča šivilje in krojačice, se prelevi v voditeljico stavke.
Ko se izpolni želja, se izpolni njena globlja resnica, tako da učinki želje vedno presežejo samo željo. S tem se zasveti subverzivni, transformativni, revolucionirani potencial želje, njena »fantomska nit«. Želja ni nikoli le želja, temveč to, kar je v njej večje od nje same. Ko se izpolni želja, se vedno zgodi nekaj več. Ta magični presežek – razredna zavest želje – je srdit in strašen, utopičen in neobvladljiv. Ne apolitičen, temveč globoko političen. Angelski. Želja je zato nevarna. Tako kot vsaka pravljica. In tako kot mantra: »V Franciji je delavec kralj!« (Amazon Prime)
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.
Preberite tudi