Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

Cherry

Joe & Anthony Russo, 2023

za +

Ameriški sen.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

za +

Ameriški sen.

Cherry (Tom Holland), mladenič iz Clevelanda, nesmrtno zaljubljen v sošolko Emily (Ciara Bravo), se kot medico odpravi v Irak, ki naj bi ga opolnomočil, po vrnitvi domov, kjer ga pričakata hlad domovine in aroganca oblasti, pa se najprej prelevi v džankija s posttravmatsko stresno motnjo ( jasno, Emily gre za njim) in potem v serijskega, a relativno vljudnega bančnega roparja. Opioidi pač stanejo. Bank ni škoda – imenujejo se Shitty Bank, Bank Fucks America in Credit None. Kaj je rop banke v primerjavi z ropom Iraka?

Cherryja, frenetični pasijonski cineroman (šest poglavij s prologom in epilogom), sta brata Russo, avtorja Marvelovih megahitov (Maščevalci: Brezmejna vojna, Maščevalci: Zaključek, Stotnik Amerika: Zimski vojak, Stotnik Amerika: Državljanska vojna), posnela po bestsellerju Nica Walkerja, ameriškega vojnega veterana, ki se je po vrnitvi iz Iraka prelevil v džankija, bančnega roparja (v štirih mesecih je oropal enajst bank!), kaznjenca in pisatelja, toda svoji tapiseriji kritike Amerike (patološke obsedenosti z vojnami, vojaško-industrijskim kompleksom, nasiljem, kapitalizmom, opioidi ipd.), intimne apokalipse, fatalne romance in zgodbe o neuspehu sta našla unikatno, totalno avtorsko formo – neskončni, hiperstilizirani, filtrirani, kafeinski, ekstatični, halucinantni slow-motion, ki ustvarja vtis, da film sanja (tudi o drugih – Scorsesejevih, Kubrickovih, Scottovih – filmih). To so težke, mučne, hiperaktivne, bombastične, rekvijemske sanje, a v tem predoziranju sloga – in izumetničenosti in sanj – je več emocij in psihološke kompleksnosti kot v dramah, ki nas hočejo fascinirati s substanco. (Apple TV+)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.