Film tedna / Asteroid City

Zgodba se dogaja leta 1955 v izmišljnem ameriškem puščavskem mestu

Damjana Kolar
29. 7. 2023

© IMDb

V kinematografih bo od 10. avgusta na ogled romantična komedija Asteroid Cityv ameriškega režiserja Wesa Andersona. Zgodba sledi transformativnim dogodkom, ki se zgodijo na letni konvenciji mladih zvezdoslovcev leta 1955 v ameriškem puščavskem mestu.

Zgodba se dogaja v izmišljenem ameriškem puščavskem mestu Asteroid City leta 1955. Največji znamenitosti mesta sta velikanski meteoritski krater in astronomski observatorij v njegovi bližini. Ta konec tedna se na srečanju zvezdoslovcev zbere pet nagrajenih dijakov, da bi predstavili svoje izume – toda slavje spektakularno prekine nepričakovani obiskovalec … Medtem v New Yorku junaki zgoraj opisane zgodbe, postavljene v izmišljeno puščavsko mesto, pripravljajo gledališko predstavo z naslovom Asteroid City …

"Ko sem začel razmišljati, da bi rad snemal filme, so vsi gledali Botra, Taksista in Briana De Palmo. Ampak nas so v bistvu še bolj privlačili Marlon Brando, James Dean, Montgomery Clift in Elia Kazan – čustva tistega filmskega obdobja in njegova povezava z gledališčem. Vse se je morda začelo s Tramvajem Poželenje. Tennessee Williams je bil pomemben glas teh nemirnih in ranjenih likov. Posneti sem hotel gledališki film. Nekaj v zvezi s Paulom Newmanom in Joanne Woodward. Imeli smo idejo, da bi naredili film o gledališki igri, ki jo pripravljata. Poimenovati smo ga nameravali Automat, dogajanje pa naj bi bilo v celoti postavljeno v avtomatizirano restavracijo s hitro hrano. Druga stvar, o kateri smo se pogovarjali, je bilo nekaj v stilu Sama Sheparda … Tako smo se iz avtomata preselili v puščavo. Rad imam Sama Sheparda. Z Owenom Wilsonom sva bila v času pred snemanjem najinega prvega skupnega filma naravnost obsedena z njim. Spomnim se, da sem bral, kako je govoril o moških, ki so se vrnili iz druge svetovne vojne in niso bili nikoli več takšni kot prej; o tistih nasilnih in zlomljenih očetih. S tem je Shepard odraščal tudi sam. Američani so odšli v vojno in se vrnili poškodovani. Ranjeni, obupani in izgubljeni ter v nasprotju s podobo podeželskega kluba, ki jo je skušala vzdrževati država. Kot dva železniška tira, ki se nikoli ne srečata.  Morda so smrti bližnjih največji mejniki v naših življenjih. O tem govorijo filmi, vsaj mislim tako. O kozmični sili naših izgubljenih ljudi," je zapisal režiser.

OAC-sSnOxro

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Če bo ta reforma padla, nikjer ne piše, da naslednja ne bo vsebovala 42 let delovne dobe«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje

Odločilni glas glede objave Epsteinovih dosjejev

Demokratska kongresnica Adelite Grijalva je pripravljena 

»Vsak poskus cenzure je zavržna izraba moči«

Cankarjeva nagrada je našla nov dom v Ljubljani