Plošča / Blink-182: One More Time …

2023, Columbia

Gregor Kocijančič
MLADINA, št. 44, 3. 11. 2023

+ + + +

Kalifornijski veterani iz skupine Blink-182 so se po dobrem desetletju zbrali v izvirni zasedbi. Čas za to je nadvse primeren: pop punk je zadnja leta pod taktirko izvajalcev, kot sta na primer Machine Gun Kelly in Olivia Rodrigo, v mainstreamu doživel pravi prerod in se uspešno približal novim generacijam. A zadnja Blinkova plošča One More Time ni namenjena njim. Ne, to je sila sentimentalen album, ki bo nahranil predvsem nostalgijo milenijskih poslušalcev: dokaj neposredno se sklicuje na bendove klasike, jih na trenutke pravzaprav brezbrižno reciklira in si ne prizadeva za kakršnokoli izvirnost. A to je v resnici dobrodošlo.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Gregor Kocijančič
MLADINA, št. 44, 3. 11. 2023

+ + + +

Kalifornijski veterani iz skupine Blink-182 so se po dobrem desetletju zbrali v izvirni zasedbi. Čas za to je nadvse primeren: pop punk je zadnja leta pod taktirko izvajalcev, kot sta na primer Machine Gun Kelly in Olivia Rodrigo, v mainstreamu doživel pravi prerod in se uspešno približal novim generacijam. A zadnja Blinkova plošča One More Time ni namenjena njim. Ne, to je sila sentimentalen album, ki bo nahranil predvsem nostalgijo milenijskih poslušalcev: dokaj neposredno se sklicuje na bendove klasike, jih na trenutke pravzaprav brezbrižno reciklira in si ne prizadeva za kakršnokoli izvirnost. A to je v resnici dobrodošlo.

Ko je Blink-182 – v okrnjeni zasedbi, brez soustanovitelja, kitarista in pevca Toma DeLonga, ki se je v vmesnem času posvečal svoji večni strasti, ufologiji in teorijam zarote – skušal začeti novo poglavje ustvarjalne poti, je ustrelil v prazno. Zato je bilo nekaj jasno že pred poslušanjem tega albuma – vsekakor ne bo slabši od prejšnjega, plošče Nine, zares poraznega poskusa posodobitve Blinkovega značilnega zvoka, ki je trpel za produkcijskimi spodrsljaji in odsotnostjo DeLongovega izlivanja srca skozi nosnice. To je bila vsekakor najnižja točka v Blinkovem opusu, ustvarjalno dno, s katerega gre lahko samo še navzgor. In res, nova plošča je v primerjavi s prejšnjo prava mojstrovina, vredna tako dolgih stoječih ovacij, da vse prisotne začnejo peči dlani. Pa to pomeni, da je plošča dejansko dobra?

Na to vprašanje ni enoznačnega odgovora. Za tiste, ki smo Blinkove prelomne plošče, kot sta Enema of the State (1999) in Blink-182 (2003), v osnovni šoli obsesivno gulili v discmanih, bo album na trenutke zares učinkovito nostalgičen: Blinki so še vedno mojstri melodramatično čustvenih napevov in preprostih, melanholičnih kitarskih rifov, sestavljenih iz treh akordov, ki včasih zares zadenejo v (milenijsko) srce.

Ponovno združeno moštvo pop punkovskih Petrov Panov na novem albumu učinkovito reciklira staro gradivo. /

Ponovno združeno moštvo pop punkovskih Petrov Panov na novem albumu učinkovito reciklira staro gradivo. /
© Arhiv založbe

So pa po drugi strani z leti izgubili precej komične nabritosti, ki je bila vselej ključna sestavina njihove identitete. Ko so kot dvajsetletniki vzneseno prepevali o masturbiranju, vesoljcih in sporih s starši, je bilo to še zabavno, ko pa isto počnejo pri skoraj petdesetih, so videti nekoliko infantilno, pogosto tudi absurdno. Na več mestih na novem albumu se resnično izkažejo kot moštvo punkrockovskih Petrov Panov, ki so si v krizi srednjih let namesto športnega avtomobila nabavili električne kitare. In tudi ko obdelujejo resnejše teme, denimo bližnja srečanja s smrtjo – basist Mark Hoppus je pred nedavnim premagal raka, bobnar Travis Barker pa je skoraj umrl v letalski nesreči –, so besede, ki jih izberejo, vselej nekoliko klišejske. Je pa kljub vsem spodrsljajem, ki jih ni malo, Blinkov deseti album čisto dobrodošel podaljšek bendove diskografije. A verjetno bi bilo za njegovo zapuščino bolje, če bi bil tudi zadnji.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Fašistični režimi sovražijo novinarje in sodnike. Ker so ti prva linija pričevanja. Vidijo in povedo.«

Hélène Frappat, pisateljica, filozofinja in prevajalka

Varuh človekovih pravic / »Država je odpovedala pri vključevanju Romov«

Izbruhi nasilja so odsev sistemskih pomanjkljivosti

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi