Po novem bo imela tudi vlada svoj podkast

Propaganda

Luka Volk
MLADINA, št. 1, 5. 1. 2024

»Podkast ponuja priložnost, da lahko sogovorniki podrobneje pojasnijo tematiko, saj nimajo povsem omejene minutaže,« razlaga direktorica Petra Bezjak Cirman.

»Podkast ponuja priložnost, da lahko sogovorniki podrobneje pojasnijo tematiko, saj nimajo povsem omejene minutaže,« razlaga direktorica Petra Bezjak Cirman.
© gov.si

Če so podkasti svoj čas veljali za nekaj nišnega, jih danes najdemo praktično povsod. Že zdavnaj so se ustalili v ponudbi javnega radia, svojega ima zdaj že večina medijev v državi, minulo leto so doživeli pravi preporod, ne nazadnje si ga je po koncu mandata omislil celo bivši predsednik države Borut Pahor. Potencial tega vse bolj priljubljenega komunikacijskega kanala so prepoznali tudi na ministrstvu za digitalno preobrazbo, kjer zadnjega pol leta dvakrat na mesec objavljajo podkast »o življenju z novimi tehnologijami« Digitalna Slovenija, svojega pa so si zdaj omislili tudi na vladnem uradu za komuniciranje.

Kot je povedala direktorica urada Petra Bezjak Cirman, nameravajo na Ukomu prvi podkast objaviti v začetku leta – zdaj zdaj torej – nato pa naj bi izhajal enkrat na mesec.

V njem nameravajo pripravljati vsebine ob 20. obletnici vstopa države v Evropsko unijo in Nato ter promovirati znamko I Feel Slovenia. Ker pa si želijo prispevati »k večji preglednosti delovanja vlade in ozaveščanju o za državljane pomembnih in aktualnih vladnih politikah ter drugih temah«, bodo v podkastih predstavljali tudi delo vlade.

»Podkast ponuja priložnost, da lahko sogovorniki podrobneje pojasnijo tematiko, saj nimajo povsem omejene minutaže,« razlaga direktorica. »Celotno produkcijo bodo izvedli zaposleni na Ukomu, snemal se bo v prostorih Ukoma, voditelji oziroma voditeljice bodo iz javne uprave, po potrebi pa bomo najeli tudi kakšnega zunanjega sodelavca ali sodelavko.« 

Namen se na prvi pogled morda zdi plemenit: v vladnem uradu za komuniciranje si želijo predstavljati delo vlade. A vzvode za to v resnici že imajo, pripravljajo lahko obvestila, odgovarjajo na novinarska vprašanja in prirejajo tiskovne konference. Vse to so načini, s katerimi vlada že zdaj vodi dialog z javnostjo. Pri čemer ključno vlogo igrajo profesionalni mediji. Od vladnega urada, v resnici pristojnega za vladno propagando, za promocijo vlade, pač ne gre pričakovati, da bo do delovanja vlade kritičen. Novinarji so tisti, ki v imenu javnosti vladajočim postavljajo težka vprašanja in oblasti postavljajo ogledalo. Tega državni uradniki v podkastu, ki bo nastajal v prostorih vlade, ne bodo mogli početi.

Četudi dobronamerna ideja se tako zdi najmanj nepotrebna, če ne celo malce komična. Vladi pri gradnji zaupanja v njeno delo ne bo pomagala strogo kurirana in sijoče zloščena podoba. Pri tem ji lahko pomaga samo popolna transparentnost.

Draga bralka, dragi bralec. Kdor želi danes ohraniti trezno glavo, mora imeti dostop do kakovostnih informacij.
Svet je, žal, nasičen z informacijskim šumom, dobre in premišljene analize, komentarji, recenzije in napovedi pa so v Mladini dostopni zgolj naročnikom. Ta prispevek smo za vas izjemoma odklenili.
Naredite tudi vi kaj zase, postanite naš naročnik in preizkusite Mladinin učinek.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice

Teden

V šoli ali doma?

Ustavno sodišče potrdilo ustavnost zakonskih sprememb pri urejanju šolanja od doma

Kultura

»V Ljubljani se dogaja to, kar opažam povsod po Evropi«

Vincenzo Latronico, italijanski pisatelj, avtor svetovne uspešnice Popolnosti, o Berlinu nekoč in danes, gentrifikaciji, normativnem seksu, izgubljenem evropskem projektu in pomenu skupnosti