Film / Argylle

Matthew Vaughn, 2024

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 6, 9. 2. 2024

zadržan

Resnica ima strukturo fikcije.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 6, 9. 2. 2024

zadržan

Resnica ima strukturo fikcije.

Argylle, posnet po romanu »Elly Conway« (ne, ni Taylor Swift), izgleda kot karikatura Lacanovega dictuma, da ima resnica strukturo fikcije. Elly Conway (Bryce Dallas Howard), avtorica bestsellerjev o sladkobnem kvazibondovskem tajnem agentu Argyllu (Henry Cavill), nenadoma v grozi ugotovi, da je vlak, s katerim se pelje k materi, poln plačancev, ki jo hočejo likvidirati (vsaj v prvem razredu), ker je njihov delodajalec (Bryan Cranston), direktor tajne organizacije Division, prepričan, da njeni romani kopirajo in celo napovedujejo resnične tajne operacije in da bi lahko nedokončano poglavje njenega novega romana razkrilo in detoniralo veliko skrivnost, toda v zadnjem trenutku je ne reši Argylle, temveč Aidan (Sam Rockwell), resnični tajni agent. Njenih fikcij se drži nekaj resničnega – resnice se drži nekaj fiktivnega.

Elly je ženska, ki preveč ve. Argyllu so všeč filmi, navsezadnje, številne citira (od Lova za zelenim diamantom in Jasona Bourna do Poljuba za lahko noč), najbolj pa je sam sebi všeč, a ne le zato, ker nas skuša na vsak način impresionirati z novimi in novimi preobrati, katerih generičnost pojasnjuje tako otročje entuziastično, da nas začnejo kmalu dolgočasiti, ampak tudi zato, ker vse citate, vse absurdne situacije, vse žanrske piruete, vse groteskne gege, vse komedije nasilja, vse zdrsane ekscese, ves metafilmski kič in ves high-concept kaos tako orgiastično upočasnjuje in stilizira, kot da jih je sam izumil, pa jih hoče zdaj ovekovečiti, ustoličiti, nagačiti in arhivirati. To, kar je tu dobro, je bilo drugje bolje – to, kar je slabo, je pa res slabo. (kino)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.