Plošča / AKA Neomi: Lepo se svetiš v temi

2024, Nika

Jaša Bužinel
MLADINA, št. 18, 3. 5. 2024

V Mladininem portretu je frontwoman Saša Vipotnik, ki z multiinstrumentalistom in producentom Mariem Babojelićem sestavlja jedro skupine AKA Neomi, povedala, da teža sodobnega sveta, od propadanja javnega zdravstva in ekoanksioznosti do genocida nad Palestinci in občutka politične nemoči, pogosto pritiska nanjo. Zanjo odgovor na sedanje dogajanje ni evforični pop, ki bi v slavljenju joie de vivre odpihnil vse skrbi, temveč prefinjeni »kantavtorski pop«, ki gravitira k nekoliko nenavadnim, težko posnemljivim vokalnim linijam, kar muziko AKA Neomi dela posebno. Ob imenih Masaž, Nejc Pipp in zalagasper je na naši sceni specifičen segment – recimo temu tako – intimnega, »navznoter obrnjenega« popa.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Jaša Bužinel
MLADINA, št. 18, 3. 5. 2024

V Mladininem portretu je frontwoman Saša Vipotnik, ki z multiinstrumentalistom in producentom Mariem Babojelićem sestavlja jedro skupine AKA Neomi, povedala, da teža sodobnega sveta, od propadanja javnega zdravstva in ekoanksioznosti do genocida nad Palestinci in občutka politične nemoči, pogosto pritiska nanjo. Zanjo odgovor na sedanje dogajanje ni evforični pop, ki bi v slavljenju joie de vivre odpihnil vse skrbi, temveč prefinjeni »kantavtorski pop«, ki gravitira k nekoliko nenavadnim, težko posnemljivim vokalnim linijam, kar muziko AKA Neomi dela posebno. Ob imenih Masaž, Nejc Pipp in zalagasper je na naši sceni specifičen segment – recimo temu tako – intimnega, »navznoter obrnjenega« popa.

Na novi plošči bend reflektira nekatere aktualne teme, s katerimi se večina domačih pop predstavnikov, omejenih na bizarno blesave ljubezenske stihe, ne zmore spoprijeti. Enodimenzionalno shematičnost sodobnega slovenskega tekstopisja, ki se pretežno giblje v fazonu nedorasle najstniške lirike, presega z inovativnimi, z miselnimi obrati prepredenimi, ponekod izzivalno začinjenimi, tudi eksplicitno zabavnimi slovenskimi besedili, ki jih (so)podpisuje Eva Taja Cimerman, partnerka Saše Vipotnik. Skozi prizmo intime se nefiltrirano posvečajo kolektivnemu notranjemu nemiru – utesnjujočim občutkom, s katerimi se dejavno spoprijemamo vsi, a jih v popu obravnavajo le redki. To notranje brbotanje je zapakirano v izrazno frišne štikelce, za katere lahko rečemo, da končno zvenijo, kot si je AKA Neomi (verjetno) vedno želel zveneti. Nasploh je zasedba našla dobro razmerje med vajbi posameznih komadov, izmed katerih slogovno štrli le rahlo etno zveneča Bakhantka. Med baladami je zanimiv nenavadno sanjav štikelc v tretji osebi, Lirski subjekt (Trobevšku), kot zanesljive hite pa poleg posvetila banjam tega sveta, pesmi Vroča kopel, omenimo še najsodobnejšo produkcijo na albumu, športno obarvano skladbo Tenis, ki nas na polovici preseneti s spremembo smeri, in poživljajočo Svetlana, ki mežika diskoidnemu popu à la Róisín Murphy.

Tretja, najcelovitejša plošča domače zasedbe, ki je očitno končno našla svoj glas v »novodobnem popu«.

Tretja, najcelovitejša plošča domače zasedbe, ki je očitno končno našla svoj glas v »novodobnem popu«.
© Nik Erik Neubauer

Album Beautiful Disasters (2020) je bil sicer objektivno kakovostna izdaja, a so bili ujetost v tuje sheme (zasanjani »triphop pop« s primesmi jazza) in angleška besedila prvine, zaradi katerih avtorsko ni zares izstopal. Lepo se svetiš je odgovor na vse pomanjkljivosti predhodnika. Gre za uravnotežen, avtorsko dodelan album sodobnega slovenskega popa, s katerim je AKA Neomi očitno našel težišče. Deluje v smislu bolj razgibanega aranžiranja in produkcije (pohvale Babojeliću za širino in globino zvočne slike) in tudi besedil, ki v primerjavi z generičnimi angleškimi res zlezejo pod kožo podalpskega poslušalstva. Na resnično gnil dan je pač lahko katarzično ob komadu Težišče s Sašo Vipotnik in Štrasom iz skupine MRFY zapeti v en glas, kako nisem v redu. »Kaj pa ti?«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

V središču

Cerkvena protičlovečnost

Se bomo čez nekaj let znašli v vzdušju predvojne Slovenije, v kateri je Cerkev dirigirala vse politično in družbeno življenje?

Intervju

»Romski otroci smo imeli svoje razrede, pouk je potekal v barakah poleg šole«

Nataša Brajdič, romska aktivistka

Naslovna tema

Pustite nas pri miru

Cerkev si lasti pravico, da odloča o življenju od spočetja do smrti. Ostalim pa tega ne dovoli.