Zadnji scenarist
Prvemu celovečercu, posnetemu po scenariju, ki ga je napisala umetna inteligenca, se ne piše dobro
Švicarski filmski producent in novopečeni režiser Peter Luisi, ki za zdaj še ni sproduciral ničesar zares omembe vrednega, je s svojim celovečernim prvencem dvignil ogromno prahu, še preden si ga je javnost lahko ogledala. Scenarij za njegov film The Last Screenwriter (Zadnji scenarist, op. p.), katerega sinopsis se zdi kot propagandna promocija za generativno umetno inteligenco – zgodba govori o »priznanem filmskem scenaristu, ki je sprva skeptičen do umetne inteligence, nato pa spozna, da ga ta prekaša v empatiji in razumevanju človeških čustev« –, je namreč napisal veliki jezikovni model ChatGPT 4.0.
Dejstvo, da gre za prvi celovečerec, posnet po scenariju, ki ga je napisala umetne inteligenca, so ustvarjalci filma izkoristili za marketinško kampanjo, ki se je izkazala za pravi strel v koleno. Javnost se očitno, vsaj za zdaj, upira možnosti, da bi umetna inteligenca pri ustvarjalnih poklicih nadomestila ljudi, zato je do pogroma nad filmom prišlo, še preden je začel krasiti velika platna. Slovita londonska kinodvorana The Prince Charles Cinema je pred nedeljsko premiero filma prejela toliko pritožb, da je bila prisiljena odpovedati projekcijo. Svojo odločitev je v sporočilu za javnost med drugim utemeljila z izjavo, da »temelji na naši strastni ljubezni do filmov in poslušanju tistih, ki podpirajo to, kar počnemo«, ter dodala, da tovrsten odziv javnosti »govori o širši težavi znotraj filmske industrije«. Ob tem se lahko spomnimo tudi, da je bila ena glavnih poant množične stavke scenaristov in igralcev, ki je hollywoodsko produkcijo lani ohromila za skoraj pol leta, prav protest proti uporabi umetne inteligence v filmski produkciji, saj ta potencialno ogroža ustvarjalne poklice, odpira pa tudi pomembno vprašanje ogroženosti avtorskih pravic.
Čeprav je bila svetovna premiera spornega filma v londonskem kinu odpovedana, je tam vseeno potekala interna projekcija za tiste, ki so pri ustvarjanju filma tako ali drugače sodelovali, te pa se je udeležilo tudi nekaj kritikov. Po njihovih odzivih sodeč se filmskim ustvarjalcem za zdaj še zdaleč ni treba bati, da jim bodo roboti ukradli službe. Kevin Maher, ki je filmu namenil dve zvezdici (od petih), je za časnik The Times napisal, da je »ChatGPT 4.0 očitno bedak, ki piše kot Terminator na drogah«, dodal pa je tudi, naj »pospravimo vile«, saj »konca filmske umetnosti še ni na vidiku«.
Draga bralka, dragi bralec. Kdor želi danes ohraniti trezno glavo, mora imeti dostop do kakovostnih informacij.
Svet je, žal, nasičen z informacijskim šumom, dobre in premišljene analize, komentarji, recenzije in napovedi pa so v Mladini dostopni zgolj naročnikom. Ta prispevek smo za vas izjemoma odklenili.
Naredite tudi vi kaj zase, postanite naš naročnik in preizkusite Mladinin učinek.