»Politični voditelji sploh ne pričakujejo, da jim bomo verjeli«

IZJAVA DNEVA

Uredništvo
9. 2. 2025

"Ekonomija pozornosti je nov fenomen, kjer moramo razumeti psiho ljudi. Z družbenimi mediji je mogoče zelo uspešno manipulirati s čustvi volilcev. Od Cambridge Analytice naprej na globalni ravni nismo prav veliko naredili, da bi se glede tega kaj spremenilo. Sama nisem optimistična. Mislim, da bo v prihodnosti še bolj prišlo do tega, da bo vsak imel svojo resnico. Ne bo več identifikacije z nikomer, ki bi bil tudi samo minimalna avtoriteta na področju znanosti."

"Problem danes ni le to, da vsak išče svojo lastno resnico, ampak da to, kaj je resnica in kaj so dejstva, ni več važno. Politični voditelji sploh ne pričakujejo, da jim bomo verjeli. Glavno je, da dobijo pozornost. Z bombastičnimi izjavami, ki so daleč od resnice ali dejstev, to pozornost hitro dobijo. Na žalost tudi algoritmi na družbenih omrežjih dajejo več pozornosti lažnim novicam in teorijam zarote."

(Filozofinja in sociologinja Renata Salecl o ekonomiji pozornosti; v intervjuju za Dnevnikov Objektiv)

Renata Salecl

Renata Salecl
© Luka Dakskobler

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

»Da imajo mladoletne Rominje otroke le zaradi otroškega dodatka je stereotip«

Zaskrbljenost zaradi napovedanih vladnih ukrepov

Intervju

»Na skrajni desnici imamo fantovski klub, le da so fantje v resnici dečki«

Éric Fassin, sociolog

Nataša Pirc Musar / »Nič o Romih brez Romov«

Policija je prva, ki mora zagotavljati varnost za vse in vsem enako, je poudarila predsednica republike in dodala, da je tudi Rome strah