Film / Ujet pri dejanju

Caught Stealing, 2025, Darren Aronofsky

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 37, 12. 9. 2025

za +

Črni labod.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 37, 12. 9. 2025

za +

Črni labod.

»Ljudje umirajo zaradi mene,« dahne Hank Thompson (Austin Butler), stravmatizirani newyorški natakar, nekdanji bejzbolist in alkoholik, antijunaški in brezciljni nobody v dobi Giulianijevega železnega županovanja (situiran z Zoë Kravitz), ki se mu svet nenadoma, res v trenutku, postavi na glavo – ničesar ni zagrešil, le ustregel je sosedu (Matt Smith), Britancu z mohawk pričesko, ki ga je prosil, če mu čuva mačka. In zdaj ga preganjajo, mučijo in terorizirajo vsi od temnopolte policijske detektivke (Regina King) in rusko-ukrajinskih gangsterjev do dveh »pošastnih« hasidskih ortodoksov (Liev Schreiber & Vincent D’Onofrio) in portoriškega zavratneža (Bad Bunny), ki hočejo »nekaj«, a sam ne ve, kaj, dokler v mačkovi igrački ne najde ključa, ki odklepa tisti »nekaj«.

Tisto, kar odklepa, bi Hitchcock imenoval MacGuffin – naključen, prazen pretvezni objekt, ki poganja zgodbo. Hank spominja na Rogerja Thornhilla (Cary Grant), newyorškega nobodyja, ki ga v Severu-severozahodu preganja ves svet in ki je zelo navezan na svojo mamo – kot Hank. Ali pa kot Harry Goldfarb (Jared Leto), protagonist Rekvijema za sanje, s katerim se je Darren Aronofsky leta 2000 dokončno prebil. Harryjevo življenje je bilo – tako kot je Hankovo – povsem izven nadzora. Hank, ki beži po New Yorku (od Flushing Meadowsa in Coney Islanda do štadiona Shea), izživlja svojo verzijo Severa-severozahoda in svojo verzijo Rekvijema za sanje, Aronofsky pa uživa v stiliziranju in rekalibriranju žanrskega noir materiala, a je to še vedno prepoznavno njegov, avtorski film, film o zadihanih, tesnobnih, trpečih ljudeh, ki računajo in preračunavajo (Pi), ki svoja telesa – polna mučeniških ran, modric, brazgotin in šivov – travmatizirajo in priganjajo do skrajnosti (Črni labod), ki so v nenehni borbi (Rokoborec), ki – magari zaradi gentrifikacije, kriminala in neoliberalega kaosa – doma nimajo nobenega miru (Mati!) in ki v vsem tem morastem nasilju – kaznovanju – vidijo nekaj legitimnega, tako rekoč »božanskega« (Noe). (kino)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.