Nogometni priročnik / Od Trga junakov do renskih mostov

Kako do navijaških con? Katero pivo bodo točili? Kje parkirati v katerem mestu? Vsa mesta, ključne navijaške cone, ključni napotki in namigi.

Igor E. Bergant
MLADINA, št. 23, 5. 6. 2008

Fanzone v Celovcu

Fanzone v Celovcu
© Flickr

Evropsko nogometno prvenstvo je tako rekoč pred vrati - časovno in prostorsko. Izhajajoč iz Ljubljane je Celovec kot doslej najbližje prizorišče tekem zaključnega dela tega tekmovanja izrinil Zagreb, ki je dve tekmi gostil pradavnega leta 1976.
Svetovno prvenstvo pred dvema letoma v Nemčiji je prineslo velik preobrat v načinu spremljanja vrhunskega reprezentančnega nogometa: 64 tekem v dvanajstih mestih prirediteljih si je ogledalo skupno okroglo 25 milijonov gledalcev. Od tega jih je nekaj manj kot 3,5 milijona tekme videlo na stadionih, skoraj sedemkrat toliko pa je srečanja doživelo pred velikimi zasloni na uradnih navijaških prostorih. Dogajanje v tako imenovanih navijaških conah (angleško Fanzone, na nemškem govornem območju jih ponekod imenujejo tudi Fanmeile) je bistveno pripomoglo k izjemnemu organizacijskemu uspehu in odmevnosti prvenstva v Nemčiji. Sproščeno rajanje navijačev, ki so ga na SP 2006 poimenovali kar »Sommermärchen« (poletna pravljica), je postalo model, ki ga skušajo posnemati tudi v Avstriji in Švici.
Pred dvema letoma so bili pomemben soigralec lepo in vroče poletno vreme ter dobri nastopi domače reprezentance, posrečila pa se je tudi izvedbena zasnova. Uradne navijaške cone prinašajo veliko prednosti: vstop je načeloma omogočen vsakomur, skupinsko spremljanje tekem ponuja posebno doživetje, prav tako poseben spremljevalni program, v katerem prevladujejo glasbeni koncerti, možnost dodatnega razvedrila (tudi športnega), varnostni nadzor na ustrezno ograjenih območjih pa je učinkovitejši, kar je pomembno za oboje, obiskovalce in tudi prireditelje. Zagotovljene so sanitarije in nujna zdravniška oskrba. Navijaške cone imajo seveda tudi gospodarski učinek: gostinska ponudba je praviloma dražja od siceršnje.
Ker je do vstopnic za tekme Eura 2008 zelo težko priti, še posebej za ljubitelje nogometa iz držav, ki na tekmovanju ne bodo imele svojih reprezentanc, se obisk uradnih navijaških con tudi slovenskim privržencem zabave in nogometa kaže kot doživetvena priložnost desetletja. Naslednje svetovno prvenstvo leta 2010 bo v Južni Afriki, prihodnje evropsko leta 2012 na Poljskem in v Ukrajini, SP 2014 pa v Braziliji ...

Celovec (Klagenfurt)

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Igor E. Bergant
MLADINA, št. 23, 5. 6. 2008

Fanzone v Celovcu

Fanzone v Celovcu
© Flickr

Evropsko nogometno prvenstvo je tako rekoč pred vrati - časovno in prostorsko. Izhajajoč iz Ljubljane je Celovec kot doslej najbližje prizorišče tekem zaključnega dela tega tekmovanja izrinil Zagreb, ki je dve tekmi gostil pradavnega leta 1976.
Svetovno prvenstvo pred dvema letoma v Nemčiji je prineslo velik preobrat v načinu spremljanja vrhunskega reprezentančnega nogometa: 64 tekem v dvanajstih mestih prirediteljih si je ogledalo skupno okroglo 25 milijonov gledalcev. Od tega jih je nekaj manj kot 3,5 milijona tekme videlo na stadionih, skoraj sedemkrat toliko pa je srečanja doživelo pred velikimi zasloni na uradnih navijaških prostorih. Dogajanje v tako imenovanih navijaških conah (angleško Fanzone, na nemškem govornem območju jih ponekod imenujejo tudi Fanmeile) je bistveno pripomoglo k izjemnemu organizacijskemu uspehu in odmevnosti prvenstva v Nemčiji. Sproščeno rajanje navijačev, ki so ga na SP 2006 poimenovali kar »Sommermärchen« (poletna pravljica), je postalo model, ki ga skušajo posnemati tudi v Avstriji in Švici.
Pred dvema letoma so bili pomemben soigralec lepo in vroče poletno vreme ter dobri nastopi domače reprezentance, posrečila pa se je tudi izvedbena zasnova. Uradne navijaške cone prinašajo veliko prednosti: vstop je načeloma omogočen vsakomur, skupinsko spremljanje tekem ponuja posebno doživetje, prav tako poseben spremljevalni program, v katerem prevladujejo glasbeni koncerti, možnost dodatnega razvedrila (tudi športnega), varnostni nadzor na ustrezno ograjenih območjih pa je učinkovitejši, kar je pomembno za oboje, obiskovalce in tudi prireditelje. Zagotovljene so sanitarije in nujna zdravniška oskrba. Navijaške cone imajo seveda tudi gospodarski učinek: gostinska ponudba je praviloma dražja od siceršnje.
Ker je do vstopnic za tekme Eura 2008 zelo težko priti, še posebej za ljubitelje nogometa iz držav, ki na tekmovanju ne bodo imele svojih reprezentanc, se obisk uradnih navijaških con tudi slovenskim privržencem zabave in nogometa kaže kot doživetvena priložnost desetletja. Naslednje svetovno prvenstvo leta 2010 bo v Južni Afriki, prihodnje evropsko leta 2012 na Poljskem in v Ukrajini, SP 2014 pa v Braziliji ...

Celovec (Klagenfurt)

Dunaj (Wien)

Solnograd (Salzburg)

Inomost (Innsbruck)

Curih (Zürich)

Bern

Basel

Ženeva (Genève)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.