film / Moje borovničeve noči

My Blueberry Nights, 2007 Wong Kar-wai

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 25, 20. 6. 2008

zadržan +

/media/www/slike.old/mladina/kino11.jpg

 

Pie in the sky.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 25, 20. 6. 2008

zadržan +

/media/www/slike.old/mladina/kino11.jpg

 

Pie in the sky.

Če ste mislili, da Wong Kar-wai, briljantni hongkonški auteur, ne bo posnel filma, ki se bo dogajal v New Yorku, potem ste se zmotili. Vedno je snemal filme, ki so Hongkong spremenili v New York. Že v Chungking ekspresu, ki ga je katapultiral v mednarodno orbito, je Hongkong izgledal kot New York - in tako dobro, tako fantazmagorično in tako newyorško ni izgledal že vse tja od sedemdesetih. Toda ironično, v filmu Moje borovničeve noči New York ne izgleda niti tako dobro niti tako fantazmagorično niti tako newyorško. Wong, ki zna z atmosfero in slikami, mu sicer pomaga, celo s cinemascopom, pa vendar izgleda le kot kaka hongkonška imitacija brooklynskega vogala, na katerem melanholično ždi restavracija, v kateri streže Jude Law, ki Nori Jones ponudi borovničevo pito. Nihče je nikoli ne naroči. Nihče je ne izbere. Norah ima podoben problem: pravkar se je razšla s fantom. Kakšno naključje: tudi Jude je zapuščen. Med njima sicer klikne, a klik ne traja, ker Norah že odfrli - na trip, najprej v Memphis in potem v Las Vegas, hja, še v dve mesti, s katerima je obseden vsak filmski outsider, tako da za sabo pušča le razglednice, distancirane emocije, intenzivne close-upe in panoramske klišeje o osamljenosti, odtujenosti, transformativni moči »kontakta«, ključih, ki ne odpirajo vrat, in vratih, za katerimi te nihče ne čaka. V Wongovem Hongkongu je bilo več Amerike kot v Wongovi Ameriki.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.