Manipulator / Brezplačne informacije

Povzetke pomembnih dnevnih dogodkov Urad vlade za komuniciranje pošilja marsikomu

Peter Petrovčič
MLADINA, št. 26, 26. 6. 2008

Pred časom smo po elektronski pošti prejeli pošto urada vlade za komuniciranje (UKOM) s pripetim dokumentom, ki vsebuje popis vseh pomembnih dogodkov in medijskih objav. Gre za »Poudarke iz medijev«, kot se dopisu reče uradno, ki vsebujejo vse pomembnejše poudarke in opise tem in komentarje iz domačih medijev, napovedi političnih dogodkov vseh vrst ter poudarke iz tujih medijev.
Dokument, ki ga pripravijo in razpošljejo naslovnikom dvakrat na dan, šteje sedem gosto tipkanih strani in ga sočasno pripravlja od tri do pet zaposlenih. Ker smo en izvod poudarkov prejeli po nesreči, med naslovniki pa so bile tudi nekatere politične stranke, smo za pojasnila zaprosili kar urad.
Na uradu pojasnjujejo, da so za razliko od plačljivega klipinga (po slovensko prepisa vsebine vseh medijev), ki ga dobijo samo ministri, poudarki iz medijev brezplačni, dobi pa jih mnogo širši krog upravičencev. Branko Vidrih, odnosi z javnostmi UKOM, pravi: »Dnevne poudarke iz medijev pošiljamo na okrog 200 naslovov zaposlenih v ministrstvih in vladnih službah, veleposlaništvih, pisarnah evropskih poslancev, predstavništvih evropskih institucij ter na naslove nekaterih drugih, ki so izrazili interes.« Interes so očitno izrazili vsaj v NSi (kar je vidno iz prejetega dopisa), ki prav tako dobiva brezplačne informacije urada za komuniciranje.
Kdo še so nekateri drugi, kdo vse je izrazil interes? »Poleg institucij, ki smo jih našteli v prvem odgovoru, so prejemniki dnevnih poudarkov iz medijev tudi zaposleni v nekaterih drugih državnih organih (Urad predsednika republike, Državni zbor)«. Kdo vse pa sploh lahko izrazi interes, so to lahko tudi nepolitične državne ustanove in službe, morda celo zasebniki, bi poudarke pošiljali tudi novinarjem, če bi si to zaželeli? »Poudarki iz medijev niso namenjeni širši javnosti, zato jih ne prejemajo niti zasebna niti državna podjetja, niti univerze ali muzeji, niti novinarji.« O tem, kakšno je sito in kdo odloča o tem, ali bo interesent za dragocene brezplačne informacije postal tudi prejemnik, na uradu niso želeli govoriti.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Peter Petrovčič
MLADINA, št. 26, 26. 6. 2008

Pred časom smo po elektronski pošti prejeli pošto urada vlade za komuniciranje (UKOM) s pripetim dokumentom, ki vsebuje popis vseh pomembnih dogodkov in medijskih objav. Gre za »Poudarke iz medijev«, kot se dopisu reče uradno, ki vsebujejo vse pomembnejše poudarke in opise tem in komentarje iz domačih medijev, napovedi političnih dogodkov vseh vrst ter poudarke iz tujih medijev.
Dokument, ki ga pripravijo in razpošljejo naslovnikom dvakrat na dan, šteje sedem gosto tipkanih strani in ga sočasno pripravlja od tri do pet zaposlenih. Ker smo en izvod poudarkov prejeli po nesreči, med naslovniki pa so bile tudi nekatere politične stranke, smo za pojasnila zaprosili kar urad.
Na uradu pojasnjujejo, da so za razliko od plačljivega klipinga (po slovensko prepisa vsebine vseh medijev), ki ga dobijo samo ministri, poudarki iz medijev brezplačni, dobi pa jih mnogo širši krog upravičencev. Branko Vidrih, odnosi z javnostmi UKOM, pravi: »Dnevne poudarke iz medijev pošiljamo na okrog 200 naslovov zaposlenih v ministrstvih in vladnih službah, veleposlaništvih, pisarnah evropskih poslancev, predstavništvih evropskih institucij ter na naslove nekaterih drugih, ki so izrazili interes.« Interes so očitno izrazili vsaj v NSi (kar je vidno iz prejetega dopisa), ki prav tako dobiva brezplačne informacije urada za komuniciranje.
Kdo še so nekateri drugi, kdo vse je izrazil interes? »Poleg institucij, ki smo jih našteli v prvem odgovoru, so prejemniki dnevnih poudarkov iz medijev tudi zaposleni v nekaterih drugih državnih organih (Urad predsednika republike, Državni zbor)«. Kdo vse pa sploh lahko izrazi interes, so to lahko tudi nepolitične državne ustanove in službe, morda celo zasebniki, bi poudarke pošiljali tudi novinarjem, če bi si to zaželeli? »Poudarki iz medijev niso namenjeni širši javnosti, zato jih ne prejemajo niti zasebna niti državna podjetja, niti univerze ali muzeji, niti novinarji.« O tem, kakšno je sito in kdo odloča o tem, ali bo interesent za dragocene brezplačne informacije postal tudi prejemnik, na uradu niso želeli govoriti.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Fašistični režimi sovražijo novinarje in sodnike. Ker so ti prva linija pričevanja. Vidijo in povedo.«

Hélène Frappat, pisateljica, filozofinja in prevajalka

Varuh človekovih pravic / »Država je odpovedala pri vključevanju Romov«

Izbruhi nasilja so odsev sistemskih pomanjkljivosti

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi