Max Modic

31. 7. 2008  |  Mladina 31

Blišč in beda seksualnega turizma

Kam iti in kaj storiti, ko je seks edina turistična znamenitost, ki vas resnično zanima

/media/www/slike.old/mladina/sex_turizem.jpg

© Tomaž Lavrič

Če želite uslužbenca ali uslužbenko v slovenski potovalni agenciji spraviti v zadrego, zastavite vprašanje, katere turistične destinacije poslovalnica priporoča strankam, ki po svetu potujejo izključno zaradi iskanja erotično eksotičnih doživetij in užitkov. Ni safarija, trekinga, raftinga ali bizarnega adrenalinskega športa v še tako zakotnem kotičku sveta, ki vam ga uslužbenec ali uslužbenka ne bi predstavila do najbolj mikroskopskih podrobnosti. Še več, dobili boste kopico katalogov, prospektov, cenikov, številk in kontaktov, iz katerih lahko razberete dodatne informacije za pravilno odločitev. Ko poizvedovanje odtava v neposredno bližino tistega, kar pojmujemo pod besedno zvezo seksualni turizem, postane bera odgovorov in predvsem izgovorov predvidljivo suhoparna. Pri tem velja poudariti, da večja kot je turistična agencija, manj boste izvedeli. In bolj kot je komercialno izpostavljena, prej vas bodo po uradnem postopku prijazno odslovili.
Drži, s posredovanjem tovrstnih informacij se pri nas očitno ne ukvarja nihče, kar je že na prvi pogled v opreki s strogo neuradnim podatkom, da vsako leto več kot 20.000 Slovencev in Slovenk redno ali občasno potuje v tujino zato, da bi koristilo seksualne usluge in storitve. Razpon destinacij je širok in pester: od avstrijskih svingerskih klubov in nemških FKK savn do kubanskih vil in južnoazijskih all inclusive hotelov s petimi zvezdicami. Šest oseb, od tega ena ženskega spola, je bilo pripravljenih spregovoriti za naš mali list. Pod pogojem, da ne bom omenjal njihovih imen ali služb in razkrival njihovih identitet. Samo eden med njimi je o vsem skupaj spregovoril popolnoma brez zadržkov. In zanimivo, nihče ni tako ali drugače pozabil poudariti, da na tem področju Tajska nima resne konkurence. Ampak o tem kasneje. Zdaj se bomo za hip vrnili k turističnim poslovalnicam.
To, da v slovenskih turističnih agencijah ne morete dobiti informacij glede krajev, primernih za seksualni turizem, ne drži povsem. Ne morete jih dobiti po uradni poti in v obliki razkošnih brošur, neuradno, ob kavici ali pivu, med tako imenovano individualno obravnavo stranke, pa lahko izveste marsikaj koristnega in zelo uporabnega. Tudi naslove in telefonske številke. V čem je potemtakem štos? »Zelo enostavno: naša agencija dela vse, od maturantskih izletov do ekskurzij po božjih poteh in potovanj v romarska središča. Predstavljaj si, da se jaz zdaj za vaš časopis v imenu naše turistične agencije razgovorim o možnostih seksualnega turizma, ti pa napišeš, da v tej in tej poslovalnici priporočajo te in te bordele ter te in te lokacije. S tem si ne bi naredil reklame, marveč gospodarsko škodo. Mnoge redne in ugledne stranke bi to lahko tolmačile kot posredovanje pri prostituciji in bi nemudoma prekinile sodelovanje z našo firmo,« so me podučili. »Težko boš našel slovensko poslovalnico, kjer bi o tem odkrito spregovorili za javnost. To je prva stvar, druga stvar, zakaj tega nihče ne oglašuje, pa je povsem praktične narave. Turistične agencije smo v celoti odgovorne za aranžmaje, ki jih ponujamo strankam. To pomeni, da gostu zagotavljamo, da se bo imel na dopustu fino in da ne bo imel nobenih sitnosti. Predstavljaj si, da gost na naše priporočilo obišče neko javno hišo in tam slučajno stakne triper, če ne še kaj hujšega. Kdo bo za to odgovarjal? Pazi, ljudje so te pripravljeni tožiti, ker so se v ''tvojem'' all inclusive hotelu prežrli do te mere, da jim je bilo slabo, oni pa vztrajajo, da je bila kriva pokvarjena hrana. Kaj bi bilo šele, če bi v okviru tvojega aranžmaja namesto eksotičnih doživetij domov prinesli eksotično spolno prenosljivo bolezen?«
Izvedel sem še, da tudi večina evropskih in ameriških agencij, ki odkrito oglašujejo potovanja s predznakom seksualnega turizma, v glavnem posluje prek spletnih strani in poštnih nabiralnikov. »Dokler stvari tečejo gladko, je vse v redu. Ko pa se kaj zalomi, se nimaš komu pritožiti in si prepuščen samemu sebi in lastni iznajdljivosti.«

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.