Manipulator / So štartali prezgodaj?

Volilna kampanja v Le Monde Diplomatique

Marjan Horvat
MLADINA, št. 33, 13. 8. 2008

Kampanja pred kampanjo

Kampanja pred kampanjo
© Borut Peterlin

V mesečniku Le Monde Diplomatique, ki izhaja v Delu, nam v oglasnih sporočilih SDS zatrjuje, da je »Slovenija na pravi poti«, SD sprejema »Odgovornost za spremembe«, upokojenska stranka navaja »Zakaj voliti Desus?«, LDS pa z ilustracijami »Kaj boste storili zame?« sporoča svoj programski nabor. Na videz vse lepo in prav, vendar je zagatno to, da mesečnik skupaj s političnimi strankami prehiteva, saj se volilna kampanja uradno začne šele 22. avgusta, od takrat pa, po zakonu o volilni kampanji in referendumu, morajo stranke uporabljati poseben transakcijski račun, na podlagi katerega nato, glede na doseženi rezultat na volitvah, refundirajo strankam iz državnega proračuna. Miran Koren, vodja Službe za odnose z javnostmi in promocijo na ministrstvu za upravo, nam je dejal, da »je zakonodajalec želel poostriti nadzor nad dejanji volilne kampanje, še posebej nad njenim financiranjem, po drugi strani pa olajšati njeno izvajanje ...« V naravi dela političnih strank je, da se promovirajo in sporočajo svoja stališča vseskozi tudi v oglasnih sporočilih, saj gre po mnenju Korena za »dejanja svobode izražanja in pravice do zbiranja in združevanja«.
Čeprav bi financiranje predvolilnih kampanj političnih strank, ki vsebujejo vse politične oglaševalske vsebine in druge oblike politične propagande, da bi te vplivale na odločitev volivk in volivcev, moralo biti pod strožjim nadzorom, pa, kot pravi dr. Jurij Toplak, član državne volilne komisije v ponedeljkovem Večeru, ni nihče »tako naiven, da ne bi vedel, da stranke veliko denarja za nabiranje predvolilnih točk na različne načine, z jumbo plakati, različnimi dogodki, veselicami, porabljajo že tedne in mesece pred tem ... Ne pozabimo tudi na tako imenovani mehki denar pri financiranju kampanj. Gre za primere, ko razna društva organizirajo in plačujejo predvolilne shode in druge dogodke. Pri nas imamo tovrstne izkušnje z zbori in forumi, ki so jasno podpirali določeno politično opcijo. Tudi to je svojevrstno financiranje kampanje mimo računa«.
Zgovoren namig o potrebi po temeljiti prenovi zakona o financiranju volilne kampanje, mar ne? Oglasi nekaterih političnih strank v Le Monde Diplomatique so pravzaprav le drobec v mozaiku grehov v še neuradni volilni kampanji, ki so jo nekatere politične stranke izkoristile na povabilo direktorja mesečnika Dušana Arzenška, ki nam ga sicer ni uspelo priklicati, da bi nam pojasnil »prezgodnjo« kampanjo, čeprav drži, da tisti, ki prehitevajo, čeprav ne povsem skladno s pozitivno zakonodajo, lahko to delajo brez bojazni pred sankcijami.


ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marjan Horvat
MLADINA, št. 33, 13. 8. 2008

Kampanja pred kampanjo

Kampanja pred kampanjo
© Borut Peterlin

V mesečniku Le Monde Diplomatique, ki izhaja v Delu, nam v oglasnih sporočilih SDS zatrjuje, da je »Slovenija na pravi poti«, SD sprejema »Odgovornost za spremembe«, upokojenska stranka navaja »Zakaj voliti Desus?«, LDS pa z ilustracijami »Kaj boste storili zame?« sporoča svoj programski nabor. Na videz vse lepo in prav, vendar je zagatno to, da mesečnik skupaj s političnimi strankami prehiteva, saj se volilna kampanja uradno začne šele 22. avgusta, od takrat pa, po zakonu o volilni kampanji in referendumu, morajo stranke uporabljati poseben transakcijski račun, na podlagi katerega nato, glede na doseženi rezultat na volitvah, refundirajo strankam iz državnega proračuna. Miran Koren, vodja Službe za odnose z javnostmi in promocijo na ministrstvu za upravo, nam je dejal, da »je zakonodajalec želel poostriti nadzor nad dejanji volilne kampanje, še posebej nad njenim financiranjem, po drugi strani pa olajšati njeno izvajanje ...« V naravi dela političnih strank je, da se promovirajo in sporočajo svoja stališča vseskozi tudi v oglasnih sporočilih, saj gre po mnenju Korena za »dejanja svobode izražanja in pravice do zbiranja in združevanja«.
Čeprav bi financiranje predvolilnih kampanj političnih strank, ki vsebujejo vse politične oglaševalske vsebine in druge oblike politične propagande, da bi te vplivale na odločitev volivk in volivcev, moralo biti pod strožjim nadzorom, pa, kot pravi dr. Jurij Toplak, član državne volilne komisije v ponedeljkovem Večeru, ni nihče »tako naiven, da ne bi vedel, da stranke veliko denarja za nabiranje predvolilnih točk na različne načine, z jumbo plakati, različnimi dogodki, veselicami, porabljajo že tedne in mesece pred tem ... Ne pozabimo tudi na tako imenovani mehki denar pri financiranju kampanj. Gre za primere, ko razna društva organizirajo in plačujejo predvolilne shode in druge dogodke. Pri nas imamo tovrstne izkušnje z zbori in forumi, ki so jasno podpirali določeno politično opcijo. Tudi to je svojevrstno financiranje kampanje mimo računa«.
Zgovoren namig o potrebi po temeljiti prenovi zakona o financiranju volilne kampanje, mar ne? Oglasi nekaterih političnih strank v Le Monde Diplomatique so pravzaprav le drobec v mozaiku grehov v še neuradni volilni kampanji, ki so jo nekatere politične stranke izkoristile na povabilo direktorja mesečnika Dušana Arzenška, ki nam ga sicer ni uspelo priklicati, da bi nam pojasnil »prezgodnjo« kampanjo, čeprav drži, da tisti, ki prehitevajo, čeprav ne povsem skladno s pozitivno zakonodajo, lahko to delajo brez bojazni pred sankcijami.


Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

TV komentar

Kako postati Slovenec?

Kakšna sreča, da se nam ni treba učiti slovenščine pri 30 ali celo 50 letih

»Fental te bom z lastnimi rokami«

Če razkrivaš skrajno desnico, prejmeš grožnje

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi