Manipulator / Vojna anket

SDS še naprej zmerja Ninamedio

Deja Crnović
MLADINA, št. 37, 11. 9. 2008

Letos pri javnomnenjskih anketah, ki skušajo napovedati volilni izid, vlada prava zmeda. Ugotovitve različnih izvajalcev anket se močno razlikujejo, hkrati pa se pojavljajo različne obtožbe, da pri izidih anket prihaja do manipulacij.
Tako so v nedeljo na spletni strani SDS objavili »analitičen« prispevek o anketah, konkretneje o tisti, ki jo je za sobotni Dnevnik izpeljala Ninamedia. V obvestilu Nenavadna volilna napoved v časniku Dnevnik pišejo, da so nekateri bralci Dnevnika opozorili glavno tajništvo SDS, da je prednost te stranke pred SD nenavadno majhna. Nato v prispevku razčlenijo objavljene izide, omenijo »nenavadno metodologijo«, še sami izračunajo svoje odstotke in se čudijo, kako lahko Dnevnik Socialnim demokratom in stranki Zares napoveduje tako visoke odstotke. Nato ne pozabijo diskreditirati Ninamedie, ki je leta 2004 napačno napovedala volilno zmago LDS, pri tem pa »pozabijo« omeniti, da je Ninamedia meritve opravila tudi nekaj dni pred volitvami, ko se je že pokazalo vodstvo SDS, vendar ankete takrat niso bile objavljene, saj zakonodaja določa, da mediji volilnih napovedi zadnji teden pred volitvami ne smejo objavljati. Pri tem so v SDS še »pozabili« omeniti, da Interstat, hčerinsko podjetje SPEM-a, ki je ekskluzivni merilec volilnega razpoloženja za javno RTV Slovenija, že od samega začetka ugotavlja veliko prednost SDS pred SD, pogosto bistveno večjo od tiste, ki jo namerijo druge raziskovalne agencije.
Strankarska ofenziva na neko anketo je nenavadna. Janez Janša je namreč lani v Odmevih dejal: »Ti izdelki niso ravno verodostojni, vsaj zame ne. Zato ne bi na njih gradil cele strategije. V tem času vlada zagotovo opravlja številne stvari, zaradi katerih nima časa, da bi se ukvarjala z anketami.« Dodal je še, da »te ankete velikokrat javno mnenje ustvarijo, manj ga merijo. Mislim, da je škoda tudi tega časa, da se s tem ukvarjamo.«
Če predsednik SDS Janez Janša tako vztrajno zatrjuje, da ga ankete ne zanimajo in da je z njimi škoda izgubljati čas, zakaj se potem njegova stranka tako z veseljem loti »poglobljene« analize neke ankete v Dnevniku? Pa vendarle ne zato, ker jo je opravil Nikola Damjanić, ki je Janeza Janšo nedavno tožil zaradi obrekovanja?

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Deja Crnović
MLADINA, št. 37, 11. 9. 2008

Letos pri javnomnenjskih anketah, ki skušajo napovedati volilni izid, vlada prava zmeda. Ugotovitve različnih izvajalcev anket se močno razlikujejo, hkrati pa se pojavljajo različne obtožbe, da pri izidih anket prihaja do manipulacij.
Tako so v nedeljo na spletni strani SDS objavili »analitičen« prispevek o anketah, konkretneje o tisti, ki jo je za sobotni Dnevnik izpeljala Ninamedia. V obvestilu Nenavadna volilna napoved v časniku Dnevnik pišejo, da so nekateri bralci Dnevnika opozorili glavno tajništvo SDS, da je prednost te stranke pred SD nenavadno majhna. Nato v prispevku razčlenijo objavljene izide, omenijo »nenavadno metodologijo«, še sami izračunajo svoje odstotke in se čudijo, kako lahko Dnevnik Socialnim demokratom in stranki Zares napoveduje tako visoke odstotke. Nato ne pozabijo diskreditirati Ninamedie, ki je leta 2004 napačno napovedala volilno zmago LDS, pri tem pa »pozabijo« omeniti, da je Ninamedia meritve opravila tudi nekaj dni pred volitvami, ko se je že pokazalo vodstvo SDS, vendar ankete takrat niso bile objavljene, saj zakonodaja določa, da mediji volilnih napovedi zadnji teden pred volitvami ne smejo objavljati. Pri tem so v SDS še »pozabili« omeniti, da Interstat, hčerinsko podjetje SPEM-a, ki je ekskluzivni merilec volilnega razpoloženja za javno RTV Slovenija, že od samega začetka ugotavlja veliko prednost SDS pred SD, pogosto bistveno večjo od tiste, ki jo namerijo druge raziskovalne agencije.
Strankarska ofenziva na neko anketo je nenavadna. Janez Janša je namreč lani v Odmevih dejal: »Ti izdelki niso ravno verodostojni, vsaj zame ne. Zato ne bi na njih gradil cele strategije. V tem času vlada zagotovo opravlja številne stvari, zaradi katerih nima časa, da bi se ukvarjala z anketami.« Dodal je še, da »te ankete velikokrat javno mnenje ustvarijo, manj ga merijo. Mislim, da je škoda tudi tega časa, da se s tem ukvarjamo.«
Če predsednik SDS Janez Janša tako vztrajno zatrjuje, da ga ankete ne zanimajo in da je z njimi škoda izgubljati čas, zakaj se potem njegova stranka tako z veseljem loti »poglobljene« analize neke ankete v Dnevniku? Pa vendarle ne zato, ker jo je opravil Nikola Damjanić, ki je Janeza Janšo nedavno tožil zaradi obrekovanja?

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

TV komentar

Kako postati Slovenec?

Kakšna sreča, da se nam ni treba učiti slovenščine pri 30 ali celo 50 letih

»Fental te bom z lastnimi rokami«

Če razkrivaš skrajno desnico, prejmeš grožnje

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi