audio / Dvojna ska obraza trobil

T-Bone in Young Lions ter Fandangle v Gala Hali

Elvis
MLADINA, št. 3, 22. 1. 2009

T-Bone v gala formi

T-Bone v gala formi
© Miha Fras

Minuli četrtkov trobilski večer na Metelkovi, točneje v Gala Hali, je napovedoval dvojno tuje gostovanje na tamkajšnjem odru, ki so ga že slišali lanski obiskovalci festivala Njoki v Ajdovščini; za predskupino so predvideli angleške ska punkerje Fandangle, za glavni nastop pa Mr. T-Bonea, italijanskega pevca in pozavnista z njegovo spremljevalno skupino Young Lions, s katero izvaja zgodnjo reggae/ska/rocksteady retrospektivno formo z lastnimi avtorskimi deli. T-Bone ima za sabo skoraj deset let igranja v raznih ska in reggae zasedbah, zadnji dve leti pa igra z Young Lions. Sproduciral je tudi zvok na njihovem skupnem albumu Heroes (2008), ki ga še vedno promovirajo na evropski turneji.
Prvi so nastopili mladci skupine Fandangle, a ker - čeprav sprva napovedani - niso bili natisnjeni na letak za Mr. T-Bonov koncert, sem kar malce pobuljil, ko sem jih zagledal na odru. Malce je k zmedi pripomoglo tudi dejstvo, da so se oboji nastopajoči predstavljali v osemčlanski zasedbi, z isto trobilsko sekcijo saks-trobenta-pozavna, edinole Fandanglov pozavnist je bil nekam premlad, presuh in premalo je pel ... Šalo na stran; zasedba Fandangle je predstavila svojo najstniško preprosto različico ska punk veseljačenja, poskakovanja po odru in nadpovprečne komunikacije (oziroma kar interakcije) s poslušalci mlajših generacij, ki so jih Angleži konkretno potegnili v prvinsko - in mestoma kar banalno - žuranje in prepevanje, pri katerem je zvok ponekod trpel na račun atmo-sferskih učinkov članov zasedbe. Sicer na njihovem zadnjem, lanskem albumu Fly Away zvenijo precej bolj kompaktno in artikulirano, kot jim je to uspelo v živo, pa tudi sam zvok je bolj všečen mlajšim generacijam kot starim pankerjem, ki smo se nad njimi bolj zmrdovali; smo pa dobili polno dozo nadgradnje že ob prvih štirih taktih Mr. T-Bona, ki so napovedovali povsem drugačen (sliši kot: zrel) glasbeni izraz.
Ob prej naštetih žanrih, v katere predalčkajo italijanskega Mr. T-Bona (gospodov, ki slišijo na ime T-Bone, imamo sicer v glasbeni zgodovini kar nekaj), bi bilo treba omeniti vpliv soula, ki je preveval njegov zelo dober nastop, ter odlične aranžmaje, v katerih trobil vsekakor ni preveč, da bi (za)dušila samo glasbo. Deloma je to posledica dejstva, da - tehnično gledano - pozavnist ne more prepevati in igrati kot kitarist ali klaviaturist, ker pač potrebuje nekaj časa, da zajame sapo, preden zatrobi, in ne more gladko preiti iz petja v igranje. Kar pri Mr. T-Bonu pomeni, da je igral manj, kot bi sicer lahko, in se je pošteno razpihal le na nekaj komadih; vendarle je prevagalo petje, s katerim je pač popeljal zasedbo dalje, kot bi jo s povlekom svoje medeninaste cugpozavne.
Zrel zvok zvezd večera je bil pravi kontrast začetnega energetičnega veseljačenja, pri bisu za publiko pa je T-Bone resnično pošteno ogrel ventile na medenini in zaokrožil koncert s konkretnim slušnim prikazom pihalne duše, ki jo tale laški, a resnični rudeboy nosi v sebi.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Elvis
MLADINA, št. 3, 22. 1. 2009

T-Bone v gala formi

T-Bone v gala formi
© Miha Fras

Minuli četrtkov trobilski večer na Metelkovi, točneje v Gala Hali, je napovedoval dvojno tuje gostovanje na tamkajšnjem odru, ki so ga že slišali lanski obiskovalci festivala Njoki v Ajdovščini; za predskupino so predvideli angleške ska punkerje Fandangle, za glavni nastop pa Mr. T-Bonea, italijanskega pevca in pozavnista z njegovo spremljevalno skupino Young Lions, s katero izvaja zgodnjo reggae/ska/rocksteady retrospektivno formo z lastnimi avtorskimi deli. T-Bone ima za sabo skoraj deset let igranja v raznih ska in reggae zasedbah, zadnji dve leti pa igra z Young Lions. Sproduciral je tudi zvok na njihovem skupnem albumu Heroes (2008), ki ga še vedno promovirajo na evropski turneji.
Prvi so nastopili mladci skupine Fandangle, a ker - čeprav sprva napovedani - niso bili natisnjeni na letak za Mr. T-Bonov koncert, sem kar malce pobuljil, ko sem jih zagledal na odru. Malce je k zmedi pripomoglo tudi dejstvo, da so se oboji nastopajoči predstavljali v osemčlanski zasedbi, z isto trobilsko sekcijo saks-trobenta-pozavna, edinole Fandanglov pozavnist je bil nekam premlad, presuh in premalo je pel ... Šalo na stran; zasedba Fandangle je predstavila svojo najstniško preprosto različico ska punk veseljačenja, poskakovanja po odru in nadpovprečne komunikacije (oziroma kar interakcije) s poslušalci mlajših generacij, ki so jih Angleži konkretno potegnili v prvinsko - in mestoma kar banalno - žuranje in prepevanje, pri katerem je zvok ponekod trpel na račun atmo-sferskih učinkov članov zasedbe. Sicer na njihovem zadnjem, lanskem albumu Fly Away zvenijo precej bolj kompaktno in artikulirano, kot jim je to uspelo v živo, pa tudi sam zvok je bolj všečen mlajšim generacijam kot starim pankerjem, ki smo se nad njimi bolj zmrdovali; smo pa dobili polno dozo nadgradnje že ob prvih štirih taktih Mr. T-Bona, ki so napovedovali povsem drugačen (sliši kot: zrel) glasbeni izraz.
Ob prej naštetih žanrih, v katere predalčkajo italijanskega Mr. T-Bona (gospodov, ki slišijo na ime T-Bone, imamo sicer v glasbeni zgodovini kar nekaj), bi bilo treba omeniti vpliv soula, ki je preveval njegov zelo dober nastop, ter odlične aranžmaje, v katerih trobil vsekakor ni preveč, da bi (za)dušila samo glasbo. Deloma je to posledica dejstva, da - tehnično gledano - pozavnist ne more prepevati in igrati kot kitarist ali klaviaturist, ker pač potrebuje nekaj časa, da zajame sapo, preden zatrobi, in ne more gladko preiti iz petja v igranje. Kar pri Mr. T-Bonu pomeni, da je igral manj, kot bi sicer lahko, in se je pošteno razpihal le na nekaj komadih; vendarle je prevagalo petje, s katerim je pač popeljal zasedbo dalje, kot bi jo s povlekom svoje medeninaste cugpozavne.
Zrel zvok zvezd večera je bil pravi kontrast začetnega energetičnega veseljačenja, pri bisu za publiko pa je T-Bone resnično pošteno ogrel ventile na medenini in zaokrožil koncert s konkretnim slušnim prikazom pihalne duše, ki jo tale laški, a resnični rudeboy nosi v sebi.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.