DVD / 55 dni v Pekingu
Nicholas Ray Charlton Heston, Ava Gardner, David Niven, Flora Robson
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 4, 29. 1. 2009

Samuel Bronston, legendarni producent nekaterih najbolj slavnih epskih spektaklov (Propad rimskega imperija, El Cid, Kralj kraljev), je leta 1963 produciral mamutski spektakel 55 dni v Pekingu, ki ga je režiral Nicholas Ray, h'woodski wunderkind, znan predvsem po kultnem, prelomnem Uporniku brez razloga. Film, ki je posnet v razkošnem formatu (Super Technirama 70) in ki ga poganjata all-star mašina (Charlton Heston, Ava Gardner, David Niven, Flora Robson, John Ireland, Harry Andrews, Leo Genn, Paul Lukas itd.) ter mogočni soundtrack Dimitrija Tiomkina, se dogaja leta 1900, v času slovite »boksarske vstaje«, jasno, na Kitajskem. Boksarji so bili privrženci protizahodnega, protiimperialističnega kitajskega gibanja, ki se je borilo proti tujim kolonizatorjem in vladavini »kvislinške« mandžujske dinastije - »boksarji« so jim rekli zato, ker so se ritualno mojstrili v boksu, prepričani, da bodo utrjena, boksarska telesa lažje zadržala krogle. In krogle začnejo leteti, ko multinacionalna mednarodna skupnost, ki bolj ali manj kontrolira Kitajsko in ki se znajde v klinču boksarjev, vpokliče strumnega, karizmatičnega, ben-hurskega odrešitelja, majorja Matta Lewisa (Charlton Heston), ki potem s svojimi marinci poskrbi, da imperialistične fantazije doživijo labodji spev. Takih filmov ne delajo več. Tudi takega sveta ni več. Živi le še v starih h'woodskih filmih. 55 dni v Pekingu je bil zadnji h'woodski film Nicholasa Raya in obenem zadnji film, ki ga je videl ameriški predsednik John F. Kennedy.
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 4, 29. 1. 2009

Samuel Bronston, legendarni producent nekaterih najbolj slavnih epskih spektaklov (Propad rimskega imperija, El Cid, Kralj kraljev), je leta 1963 produciral mamutski spektakel 55 dni v Pekingu, ki ga je režiral Nicholas Ray, h'woodski wunderkind, znan predvsem po kultnem, prelomnem Uporniku brez razloga. Film, ki je posnet v razkošnem formatu (Super Technirama 70) in ki ga poganjata all-star mašina (Charlton Heston, Ava Gardner, David Niven, Flora Robson, John Ireland, Harry Andrews, Leo Genn, Paul Lukas itd.) ter mogočni soundtrack Dimitrija Tiomkina, se dogaja leta 1900, v času slovite »boksarske vstaje«, jasno, na Kitajskem. Boksarji so bili privrženci protizahodnega, protiimperialističnega kitajskega gibanja, ki se je borilo proti tujim kolonizatorjem in vladavini »kvislinške« mandžujske dinastije - »boksarji« so jim rekli zato, ker so se ritualno mojstrili v boksu, prepričani, da bodo utrjena, boksarska telesa lažje zadržala krogle. In krogle začnejo leteti, ko multinacionalna mednarodna skupnost, ki bolj ali manj kontrolira Kitajsko in ki se znajde v klinču boksarjev, vpokliče strumnega, karizmatičnega, ben-hurskega odrešitelja, majorja Matta Lewisa (Charlton Heston), ki potem s svojimi marinci poskrbi, da imperialistične fantazije doživijo labodji spev. Takih filmov ne delajo več. Tudi takega sveta ni več. Živi le še v starih h'woodskih filmih. 55 dni v Pekingu je bil zadnji h'woodski film Nicholasa Raya in obenem zadnji film, ki ga je videl ameriški predsednik John F. Kennedy.