film / Somrak

Twilight, 2008 Catherine Hardwicke

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 8, 26. 2. 2009

Prva ljubezen.
Vreme v Somraku je stalno težko, mučno, svinčeno - no, somračno. Tu ne sije sonce. Če bi v zakotnem Forksu (Washington), kamor se iz razsijanega Phoenixa preseli 17-letna Bella (Kristen Stewart), sijalo sonce, potem ne bi bilo tesnobe, tveganja, nevarnosti in nadkompliciranosti, vseh tistih finih pogojev, ki so potrebni za ljubezen. Če bi v Forksu sijalo sonce, ne bi Belle nikoli shodila z Zverjo... ee, Edwardom (Robert Pattinson), svojim sošolcem, za katerega se izkaže, da je vampir. »Ti si moja osebna znamka heroina,« ji dahne. Kar je dovolj. Ljubezen je pač v besedah, ki za realnost ne pustijo nič. Toda nič prisiljenega, ciničnega ali eksotičnega ni v tem twistu: Catherine Hardwicke ima tako dober občutek za profiliranje najstniške senzibilnosti in tesnobe (Trinajstletnici, Gospodarji Dogtowna), da tudi romanco med navadno smrtnico in nesmrtnim vampirjem prikaže kot nekaj povsem normalnega, tako rekoč samoumevnega in vsakdanjega - kot tipično najstniško romanco. Razlika je le v tem, da smrtnica in vampir svoje ljubezni ne moreta pokonzumirati - če bi jo, potem bi Edward Bello dobesedno pokonzumiral. Ker mu je to v karakterju. Ker se ne bi mogel kontrolirati. Ker je pač moški, ki žensko gleda kot hrano. Somrak, posnet po bestsellerju Stephenie Meyer, pokaže troje: prvič, kako ogrožena - oh, in kako nevarna - je ljubezen, drugič, da so besede kri, ki čaka, da se zgodi, in tretjič, da je romanca le zvrst grozljivke.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 8, 26. 2. 2009

Prva ljubezen.
Vreme v Somraku je stalno težko, mučno, svinčeno - no, somračno. Tu ne sije sonce. Če bi v zakotnem Forksu (Washington), kamor se iz razsijanega Phoenixa preseli 17-letna Bella (Kristen Stewart), sijalo sonce, potem ne bi bilo tesnobe, tveganja, nevarnosti in nadkompliciranosti, vseh tistih finih pogojev, ki so potrebni za ljubezen. Če bi v Forksu sijalo sonce, ne bi Belle nikoli shodila z Zverjo... ee, Edwardom (Robert Pattinson), svojim sošolcem, za katerega se izkaže, da je vampir. »Ti si moja osebna znamka heroina,« ji dahne. Kar je dovolj. Ljubezen je pač v besedah, ki za realnost ne pustijo nič. Toda nič prisiljenega, ciničnega ali eksotičnega ni v tem twistu: Catherine Hardwicke ima tako dober občutek za profiliranje najstniške senzibilnosti in tesnobe (Trinajstletnici, Gospodarji Dogtowna), da tudi romanco med navadno smrtnico in nesmrtnim vampirjem prikaže kot nekaj povsem normalnega, tako rekoč samoumevnega in vsakdanjega - kot tipično najstniško romanco. Razlika je le v tem, da smrtnica in vampir svoje ljubezni ne moreta pokonzumirati - če bi jo, potem bi Edward Bello dobesedno pokonzumiral. Ker mu je to v karakterju. Ker se ne bi mogel kontrolirati. Ker je pač moški, ki žensko gleda kot hrano. Somrak, posnet po bestsellerju Stephenie Meyer, pokaže troje: prvič, kako ogrožena - oh, in kako nevarna - je ljubezen, drugič, da so besede kri, ki čaka, da se zgodi, in tretjič, da je romanca le zvrst grozljivke.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.