Študij / Vsa Evropa se drži za glavo

Rezultati bolonjske reforme so po vsej Evropi porazni: študentov po prvi stopnji, ki naj bi jih zahteval trg »delovne sile«, nihče ne rabi, celotna reforma pa se največkrat kaže za prikrito zmanjševanje brezposelnosti

Darja Kocbek
MLADINA, št. 27, 9. 7. 2009

Bolonjska katastrofa jo imenuje nekdanji rektor ljubljanske univerze dr. Jože Mencinger. Dr. Boris Cizelj, predsednik upravnega odbora Slovenskega gospodarskega in raziskovalnega združenja v Bruslju (SGRZ), pa ugotavlja, da na žalost mnogi še danes ne razumejo, da bolonjske reforme ne moremo interpretirati le kot skrajšanje študija, ampak njegovo vsebinsko in metodološko prestrukturiranje - kot odgovor na sicer vse večji fond znanj in podatkov, ki bi si jih študentje morali zapomniti.
»Naša bolonja je postala predvsem formalna reforma; njeno nosilno geslo je bilo 3 + 2 ali 4 + 1, vsebinska vprašanja pa so bila zapostavljena. To je približno tako, kot da bi vas pri razmisleku o novem avtu vodila dilema o številu vrat, ne pa vse tiste podrobnosti, ki so dejansko pomembne,« je pred meseci za Finance dejal profesor na ljubljanski pedagoški fakulteti dr. Pavel Zgaga. V Španiji so študenti lani več tednov protestirali proti reformi. Tudi študenti v Italiji, na Finskem in Hrvaškem ji močno nasprotujejo, ker po njihovem mnenju omogoča komercializacijo javnih univerz in uvaja anglosaški sistem visokošolskega izobraževanja.

Prodajanje megle

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Darja Kocbek
MLADINA, št. 27, 9. 7. 2009

Bolonjska katastrofa jo imenuje nekdanji rektor ljubljanske univerze dr. Jože Mencinger. Dr. Boris Cizelj, predsednik upravnega odbora Slovenskega gospodarskega in raziskovalnega združenja v Bruslju (SGRZ), pa ugotavlja, da na žalost mnogi še danes ne razumejo, da bolonjske reforme ne moremo interpretirati le kot skrajšanje študija, ampak njegovo vsebinsko in metodološko prestrukturiranje - kot odgovor na sicer vse večji fond znanj in podatkov, ki bi si jih študentje morali zapomniti.
»Naša bolonja je postala predvsem formalna reforma; njeno nosilno geslo je bilo 3 + 2 ali 4 + 1, vsebinska vprašanja pa so bila zapostavljena. To je približno tako, kot da bi vas pri razmisleku o novem avtu vodila dilema o številu vrat, ne pa vse tiste podrobnosti, ki so dejansko pomembne,« je pred meseci za Finance dejal profesor na ljubljanski pedagoški fakulteti dr. Pavel Zgaga. V Španiji so študenti lani več tednov protestirali proti reformi. Tudi študenti v Italiji, na Finskem in Hrvaškem ji močno nasprotujejo, ker po njihovem mnenju omogoča komercializacijo javnih univerz in uvaja anglosaški sistem visokošolskega izobraževanja.

Prodajanje megle

Ne pretirano uspešni

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice

Teden

V šoli ali doma?

Ustavno sodišče potrdilo ustavnost zakonskih sprememb pri urejanju šolanja od doma

Kultura

»V Ljubljani se dogaja to, kar opažam povsod po Evropi«

Vincenzo Latronico, italijanski pisatelj, avtor svetovne uspešnice Popolnosti, o Berlinu nekoč in danes, gentrifikaciji, normativnem seksu, izgubljenem evropskem projektu in pomenu skupnosti