Staš Zgonik

 |  Mladina 36

SMS-nategi

Naivnim potrošnikom je mogoče prodati tako rekoč vse

Licitiranje, flirtanje, svetovanje, vedeževanje ... vse je dandanes že mogoče prek SMS-sporočil. Seveda ne brezplačno. Če oglasom za take storitve nasedete, ste lahko kaj hitro presenečeni nad višino računa za mobilni telefon, poleg tega pa poslano SMS-sporočilo pomeni tudi izdajo osebnih podatkov - torej številke mobilnega telefona - podjetju, ki bo z nadaljnjo uporabo teh podatkov za namene trženja lahko zaslužilo. Ni nam sicer jasno, kdo se dejansko odloča za uporabo takih »storitev«, a če obstaja ponudba, očitno obstaja tudi povpraševanje.
Našo pozornost je v zadnjem času pritegnilo stoodstotno vedeževanje v živo prek SMS-sporočil, ki je verjetno zadnje tedne med največjimi zakupniki televizijskega oglasnega prostora. Storitev ponuja podjetje 12media, d. o. o., ki seveda, kot je zapisano v splošnih pogojih uporabe na spletni strani tarot-live.si, zavrača »odgovornost za netočne odgovore«, prav tako pa »ponudnik storitev ne more zagotavljati popolnega zadovoljstva uporabnika s storitvami«.
Kot je povedal Ivan Krsnik iz Urada za varstvo potrošnikov, je pri takih storitvah največja težava premajhna previdnost potrošnikov. »Večina ponudnikov se je sčasoma prilagodila vsem zakonskim zahtevam, potrošniki pa so premalo ozaveščeni, da s privolitvijo v pošiljanje SMS-sporočil, ki navadno niso zastonj, sklenejo pogodbo, katere posledica je, da prejemajo SMS-sporočila, ki jih dejansko niso želeli.« Sklepanje pogodb na daljavo s poslanim SMS-sporočilom je po njegovih besedah sporno s pravnoteoretičnega vidika, »vendar v praksi velja, da je pogodba sklenjena, ko potrošnik da soglasje za pošiljanje SMS-sporočil oziroma včlanitev v SMS-klub.«
Obrnili smo se tudi na Zvezo potrošnikov Slovenije. Po besedah Boštjana Okorna si v zvezi prizadevajo, da bi glede na vse večji razmah SMS-klubov njihovo dejavnost uredili tako, da potrošnik v takšnem klubu nikoli ne bi sodeloval brez svoje vednosti. »Še pomembneje se nam zdi, da se v SMS-klub sploh ne bi bilo mogoče prijaviti drugače kot z mobilnim telefonom, pri čemer bi moral uporabnik vsaj enkrat potrditi zahtevo po prijavi. Zdaj lahko član SMS-kluba, največkrat nehote, postane že tisti, ki je poslal rešitev križanke iz časopisa oziroma revije ali pa je na spletu izpolnjeval anketo.«

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.