Film / Slovenka

Damjan Kozole, 2009

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 39, 1. 10. 2009

zadržan

/media/www/slike.old/mladina/kinoslovenska.jpg

 

Varni seks.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 39, 1. 10. 2009

zadržan

/media/www/slike.old/mladina/kinoslovenska.jpg

 

Varni seks.

Damjan Kozole je slovenski moralist. Kar pomeni dvoje. Prvič, loteva se »žgočih« tem: pornografije (Porno film), trgovanja z begunci (Rezervni deli), nasilja v družini (Za vedno) in zdaj, v Slovenki, prostitucije. In drugič, »žgočih« tem se loteva pod pogojem, da se pri tem ne umaže. Njegovi filmi vedno obljubljajo seks, ki pa ga potem nikoli ne pokažejo - seksa ne vidimo. Okej, v Slovenki resda dobimo hipno dozo »grobega« seksa, ki pa naj bi nas od seksa odvrnil. Kozole je slovenski puritanec. Posneti hoče »umazan« film in ostati »čist«. Toda problem ni toliko v tem, da njegovi filmi niso združljivi s seksom, ampak v tem, da niso združljivi s svetom, ki ga popisujejo. Svet prostitucije - še zlasti deregulirani svet prostitucije - je umazan, mračen in nevaren, toda v Slovenki nimate tega občutka. Saša (Nina Ivanišin), študentka, ki se prostituira pod šifro »Slovenka«, ni živo bitje, ampak sterilna, nezanimiva, fotorobotska kolekcija tistih najbolj klišejskih in najbolj sterilnih nerazčiščenih odnosov - z mamo, ki jo je zapustila, očetom, ki naravnost incestuozno uživa v svoji samaritanski permisivnosti, ljubimcem, ki se je prepozno ločil, in sošolcem, ki se je ni nikoli upal povabiti v kino in ki v resnici izgleda kot Kozoletov alter ego. Oba se jo bojita »pofukati«. Še huje pa je, ko skuša Kozole pokazati, da je svet prostitucije, v katerem se giblje zakreditirana Saša (njen obrok znaša približno toliko kot obrok Franja Bobinca za delnice), umazan, mračen in nevaren: dva fanta hočeta postati njena zvodnika, ker pa se upira, jo zgrabita za noge in obesita z ljubljanskega bloka - sredi lepega, belega, sončnega dne! Tega kakopak nihče ne vidi - le mi. Kozole nam je hotel pač pokazati, kako umazan, mračen in nevaren je svet, v katerega je padla Saša. Logično - ko Saša fantoma zbeži, ju ni več na spregled. Res sta gangsterja! A po drugi strani, »Slovenka« - po novem »Naiva« - proti koncu nabaše tudi na klienta, ki stori nekaj umazanega, mračnega in nevarnega: preden vanjo penetrira s prstom, si natakne higienske rokavice. Kot ginekolog. Če nič drugega, potem je Slovenka prvi film o prostituciji, posnet skozi oči ginekologa. Ali bolje rečeno: skozi oči nekoga, ki bi se rad igral »zdravnike«. Toda kriv ni Kozole, ampak slovenski film, ki je tako nekontroverzen, da teme, ki se jih loteva Kozole, izgledajo kontroverzno.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Fašistični režimi sovražijo novinarje in sodnike. Ker so ti prva linija pričevanja. Vidijo in povedo.«

Hélène Frappat, pisateljica, filozofinja in prevajalka

»Država je odpovedala pri vključevanju Romov«

Varuh človekovih pravic je opozoril, da so izbruhi nasilja odsev sistemskih pomanjkljivosti

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi