Tomica Šuljić

19. 11. 2009  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Plošča

Subfocus: Subfocus

2009, Ram Records

+ + + +

Subfocus je ime, ki že dolgo vrti na največjih otoških (in drugih) masovkah.
© dnbcentrala.com

V sodobnem drum and bassu se vsako leto v beri albumov znajde kakšen, ki izstopa po populistični (zvočni) ambiciji. Album, ki zveni drugače in napoveduje oziroma potrjuje širino izvajalca, ki se ne želi zaplesti med plezalke žanrske džungle, ampak ima večje/višje pretenzije. Pogled nazaj odstre izvajalce, ki so se tako prej ali malce pozneje prebili v mainstream (če kaj takega danes sploh še obstaja) in so z zvokom dosegli širšo publiko: Pendulum, Chase & Status, Jenna G. so še kar uspeli, Shy FX, Matrix & Futurebound ali DJ Fresh pa bistveno manj. Sledi so sedaj pripeljale do Subfocusa alias Nicka Douwme, Angleža z nizozemskimi koreninami, ki bi ga lahko uvrstili v tretjo generacijo drum and bass producentov. Čeprav DJ-ja od leta 1997, prvi komad pa je naredil pred osmimi leti, ga označuje njegov produkcijski samouk na računalniških programih, s katerimi je pričel producirati glasbo - dobesedno po navodilih, ki so bila programom priložena. Nase je kmalu opozoril drum and bass boga Andyja C-ja in njegova založba Ram Records ga je vzela v svoje varstvo, tako da je že pred nekaj leti postal zelo priljubljen DJ, pa tudi ustvarjalec priljubljenih in nadpovprečnih komadov (kot X-Ray ali Airplane) ter uradnega remiksa za klasiko skupine The Prodigy Smack My Bitch Up. Album, ki ga je menda hotel izdati že pred nekaj leti, a je čakal na primeren trenutek in vsebino, je izšel to jesen in prinesel 13 komadov v slabi uri. Dolžina skladb vsekakor ne teži k ponatisu vinilnih komadov, ki so dolgi od pet do sedem minut, ampak so albumu (beri CD-ju) primerno rearanžirani. Tudi albumska celota ni premočrtno drum and basserska, temveč zajema zvočne oscilacije oziroma koketiranje od housa in brejkov prek bigbeata do dubstepa. Po tej plati Douwma sledi tistim, ki svojega dela ne predalčkajo več strogo v en sam žanr ali slog, ampak skušajo raziskovati. Podobno lahko rečemo za zvokovje, ki na trenutke zveni kot deja vu: v novih melodijah, seveda. Ponekod zna asociirati na synth-pop osemdesetih let, spet drugod na sodobne elektronske klasike in sopotnike, s katerimi si deli mešalne mize. Subfocus je pač ime, ki že dolgo vrti na največjih otoških (in drugih) masovkah, podpora založbe pa mu pri tem kvečjemu pomaga. Prav tako ima Subfocus močno medijsko in agencijsko podporo, vendar ne kar na lepe oči, predvsem pa ga marsikdo vidi oziroma sliši kot naslednjo veliko zadevo, ki bo prebila drum and bass okvire. Morda podobno kot prav te tedne Chase & Status, ki z novim singlom End Credits plešeta po vrhovih angleške lestvice, Subfocus ni zelo oddaljen od tega in na albumu je kar nekaj komadov, ki napovedujejo tako prihodnost. Could this be real, Rock it ali Follow the light (ki mu je za album dodal vokale in iz povprečnega plesnega komada tako ustvaril vrhunski wanna-be hitič) je samo nekaj komadov iz nabora, ki še ne dosega popolnosti, ampak teži k njej. Potuje. Se razvija. Mladostno.


 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.