Vanja Pirc

3. 12. 2009  |  Mladina 48

Dan ljubezni

DSJ.Crew in KNPro, ekipi, ki sta lani na spletu zasloveli s kratkim igranim filmom o Požigalcu in sta se zdaj lotili spletne nadaljevanke o ljubezni

Marko in Črt (KNPro) ter Miha, Niko in Luka (DSJ.Crew)

Marko in Črt (KNPro) ter Miha, Niko in Luka (DSJ.Crew)
© Miha Fras

Simon in Anže sta mladeniča, ki prideta v lokal na pivo. Debata takoj nanese na dekleta ali, bolje rečeno, na smolo z dekleti, a Simon že po nekaj minutah ne posluša več, saj pri sosednji mizi zagleda dekle svojega življenja. Ogovoriti si je ne upa in menda ne brez razloga. »Izven tvoje lige je, stari moj,« ga opozori natakar. »Katera pa je moja liga?« vpraša Simon. »Šolska košarkarska,« ga v huronskem smehu zabije natakar. Anže medtem pri drugi mizi opazi neznanko v podobi posebne gostje Ane Dolinar. Drugače od prijatelja gre takoj v akcijo. »Anže mi je ime. Fotr je Drago, mama Katarina. Saj veš ...« se predstavi, a še preden konča stavek, dobi v obraz toliko pijače, kolikor je je mogoče iz slamice izpljuniti v enem šusu. Incidenta seveda ne prizna, in ko se prehitro vrne k mizi, se izgovori: »Nič, nič, grda je od blizu.«
Približno takole se je začela nova slovenska komična nadaljevanka Dan ljubezni, ki je premiero doživela v začetku novembra. Če zanjo po naključju še niste slišali, jo boste zaman iskali v TV-vodnikih, ki ponujajo pregled sporedov naših televizij, saj nadaljevanka Dan ljubezni ni še ena od številnih nadaljevank domače produkcije, ki si jih lahko ogledamo na televiziji. Sploh ne. Dan ljubezni je nadaljevanka, ki jo je mogoče spremljati samo in izključno na spletu. Ima svojo spletno stran www.danljubezni.com, na ogled pa je tudi na spletnih videoportalih YouTube in Vimeo. Prvi del nadaljevanke je imel na portalu YouTube za zdaj okoli 12.300 ogledov, drugi okoli 9600 ogledov, čisto sveži tretji del pa okoli 6300 ogledov.
Dan ljubezni sodi v žanr spletnih nadaljevank, ki je v tujini že tako uveljavljen, da takšne serije snemajo po cele sezone in da imajo posamezni deli celo po 20 milijonov ogledov, pri nas pa šele orje ledino, čeprav povsem nov vendarle ni. Prve domače spletne nadaljevanke so se že pred časom lotili fantje iz ekipe Zkotzelo, res pa je, da njihovemu izdelku Mesto petelinov preboj ni uspel, deloma tudi zato, ker ni imel enakomerne periode pojavljanja. Projekt Dan ljubezni je vsaj za zdaj zastavljen resneje. Nov del nadaljevanke je zunaj vsako drugo soboto zvečer. Ker je v načrtu dvanajst delov, bo nadaljevanka pri takšnem tempu trajala do pomladi. Vnaprej je določena tudi dolžina posameznih delov nadaljevanke. Kot je značilno za ta žanr, bodo vsi deli dolgi le od pet do deset minut. »Ko dobivaš različne fore po mejlih, tistih, ki so daljše od petih minut, niti ne pogledaš. Kratki deli so torej v tem žanru učinkovitejši,« pojasnjujejo ustvarjalci nadaljevanke.
Pri tem je treba poudariti, da se nadaljevanka Dan ljubezni od televizijskih tekmic razlikuje po še eni bistveni lastnosti. Televizijske nadaljevanke so ne glede na to, koliko časa zdržijo na ekranih, praviloma zelo dragi projekti. RTV Slovenija je denimo za svojo najnovejšo humoristično serijo Danes dol, jutri gor namenila 800.000 evrov razvojnih sredstev. Spletna nadaljevanka Dan ljubezni pa je izrazito low budget ali, bolje rečeno, no budget projekt, pri katerem se honorarji merijo kvečjemu v velikosti sendviča. Kljub nizkemu proračunu ima nadaljevanka dodelano celostno podobo, ki sta jo zasnovala Andraž Sedmak (Felicijan/Sedmak) in Žiga Aljaž (ZEK Crew), promovira pa se izključno prek spleta in zlasti njegovih socialnih omrežij, kot sta Twitter in Facebook. In prav tam se očitno zadržuje njena ciljna publika. V skupino, ki jo ima nadaljevanka na Facebooku, se je že mesec, preden so predvajali prvi del, včlanilo 350 oboževalcev. Na dan, ko so ga prikazali, jih je bilo 500, po prikazanem drugem in tretjem delu pa že skoraj 1200.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.