Film / Meje razuma

The Limits of Control, 2009 Jim Jarmusch

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 49, 10. 12. 2009

za +

/media/www/slike.old/mladina/kinomeje_razuma.jpg

 

Interpretacija sanj.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 49, 10. 12. 2009

za +

/media/www/slike.old/mladina/kinomeje_razuma.jpg

 

Interpretacija sanj.

Meje razuma, ki jih je posnel Jim Jarmusch, newyorški minimalist/transcendentalist/aforist/ironist/noirist, so film o enigmatičnem, elegantnem ameriškem poklicnem morilcu (Isaach De Bankolé), ki v Španiji čaka na tajna navodila - in ki si za čakanje vzame čas. Ki hodi - in ki si za hojo vzame čas. Ki meditira - in ki si za meditacijo vzame čas. Ki leži v postelji - in ki si za ležanje vzame čas. Ki gleda - in ki si za gledanje vzame čas. Ki prakticira tai chi - in ki si za to vzame čas. Ki pije espresso - in ki si za pitje vzame čas. Običajno spije dva espressa. Nič ga ne more zmotiti. Za vsak trenutek si želi, da bi trajal večnost. Zato ne spi. Bolj romantičnega in bolj nostalgičnega nihilista zlepa ne boste našli. Solist, alias »Lone Man«, je statičen, lakoničen, inerten, antisocialen. In za to si vzame čas. Ali bolje rečeno: pri tem vztraja. Ne pusti, da bi kaj motilo, ustavljalo ali pa preprečevalo njegov individualizem. Do svoje svobode je skrajno pristranski. Ne pusti, da bi mu kdo jemal pravico do statičnosti, inertnosti, lakoničnosti in antisocialnosti, do preciznega metafizičnega brezdelja. Ko v španskem turističnem mestu čaka na navodila, izgleda kot špansko turistično mesto brez turistov - nima razlogov, da bi veliko govoril, akoravno en passant sreča Billa Murraya, Tildo Swinton, Gaela Garcio Bernala in Johna Hurta, ali pa da bi akcijo zgostil do vrtoglavice, kar hitmani običajno storijo v logorejskem h'wo-odskem popkornu. Ko je v turističnih mestih konec turistične sezone, pač adrenalin strmo pade: poklicni morilec se tu počuti kot doma. Kdor ne zna živeti s tišino, ne more biti poklicni morilec. Vprašanje je le: koliko ljudi je moral pobiti, da je zanosil s to ledeno kozmično tišino? In koliko ljudi je moral pobiti, da je izoblikoval svoj slog, svojo atmosfersko, eliptično, instalacijsko senzibilnost, svojo manieristično, tihožitno, osamljeno individualnost? V resnici izgleda kot Jim Jarmusch, ki sodobni blockbusterski, ringelšpilski, adrenalinski, interaktivni kinematografiji kljubuje s svojim unikatnim slogom. In veliko ljudi bo moral pobiti, da bo lahko svojo svobodo ohranil. »Najboljši filmi so kot sanje, za katere nisi nikoli prepričan, da si jih res imel,« pravi Tilda Swinton. In Meje razuma so taka interpretacija filmskih sanj.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.