Urša Marn

14. 1. 2010  |  Mladina 2

Zeleni davki

Zelena javnofinančna reforma ne koristi le okolju, ampak pozitivno vpliva tudi na zaposlovanje in rast. Zato je lahko odličen instrument za izhod iz gospodarske krize.

Nemška vlada je zeleno davčno reformo podprla z domiselno kampanjo. Na enem od plakatov je bila fotografija ženske, ki v rokah drži napis »Več seksa«. Spodaj pa sledi pripis: »Kdor večkrat ugasne luč, bo poplačan. Tako ali tako.«

Nemška vlada je zeleno davčno reformo podprla z domiselno kampanjo. Na enem od plakatov je bila fotografija ženske, ki v rokah drži napis »Več seksa«. Spodaj pa sledi pripis: »Kdor večkrat ugasne luč, bo poplačan. Tako ali tako.«

Na Nizozemskem je povsem običajno, da imata dve družini en avto, ki si ga delita. Tak »zadružni sistem« pomeni, da je prometa manj, kar seveda pomeni manj onesnaževanja in hkrati več prostih parkirnih mest.
A ljudje tega sistema ne uporabljajo, ker bi bil udobnejši ali ker bi imeli tako razvito okoljsko zavest, pač pa - zaradi visokih okoljskih dajatev. Nizozemska je znana po tem, da cestnino zaračunava glede na število oseb v avtu, s čimer država stimulira, da se v enem avtu vozi več ljudi hkrati in se tako manj obremenjuje okolje. Še več. Nizozemska vlada je napovedala, da bo leta 2012 uvedla nov davek na motorna vozila, ki se bo zaračunaval glede na prevožene kilometre oziroma glede na to, koliko bo voznik dejansko obremenjeval okolje. Vladna agencija, ki skrbi za izdajo računov, bo prek GPS-naprav, nameščenih v avtomobile in tovornjake, spremljala število prevoženih kilometrov, pa tudi po katerih cestah se bodo davkoplačevalci vozili in ob katerih urah, saj bo vožnja ob določenih urah dražja. Cilj tega ukrepa je prepolovitev cestnih zamaškov in zmanjšanje izpustov CO2 za desetino. Čeprav je sistem vprašljiv z vidika varstva zasebnosti, pomeni učinkovito metodo, kako kaznovati največje onesnaževalce. Z vidika okolja je nedvomno boljši od vinjet, ki voznikov v ničemer ne spodbujajo k okoljsko odgovornemu obnašanju. Nizozemska, pa tudi Danska, Švedska in Nemčija, dokazujejo, da je miselnost ljudi mogoče spremeniti in da je to še najceneje storiti z zeleno javnofinančno reformo, saj so administrativni stroški pri okoljskih davkih daleč najnižji.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.