DVD / Skrivnost

Claude Miller Mathieu Amalric, Julie Depardieu, Patrick Bruel, Cécile De France

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 9, 4. 3. 2010

/media/www/slike.old/mladina/dvdskrivnost.jpg

 

Skrivnost, posneta po avtobiografskem romanu francoskega psihoanalitika Philippa Grimberta, se začne leta 1955 v Franciji, kjer malega Françoisa mučijo čudne sanje, medtem ko se njegova starša, Patrick Bruel & Cécile De France, utapljata v športu, v špartanski skrbi za svoji atletski telesi. Ko ju na hitro pogledate, izgledata kot častilca arijskih idealov. Sta med vojno kolaborirala z nacisti? Sta ovajala Jude? Sta vichyjevska antisemita, ki še vedno telovadita? Saj veste, avtomatično, iz navade, refleksno. Ne, au contraire: François ugotovi, da so v resnici Judje, da je bil njegov oče prej že enkrat poročen in da je imel polbrata. In da to skrivajo. In da to še zdaleč ni edina skrivnost, ki jo skrivajo. In da imajo kopico razlogov, da vse te družinske »travme« skrivajo. Tudi pri-imek Grimberg so spremenili v Grimbert, da ne bi koga »izzivali«. Toda da bi dešifriral vse družinske skrivnosti, mora odrasti in dozoreti, zato se film seli iz obdobja v obdobje, iz flashbacka v flashback, iz mladosti v starost (Mathieu Amalric), iz skrivnosti v skrivnost, kar ga - ob razkrivaškem pripovedovanju njegove tete (Julie Depardieu) - potegne daleč nazaj, v čas pred svojim rojstvom, v leto 1942, ko je Francija okupirana, ko Vichy kolaborira s Hitlerjem, ko Jude množično internirajo in ko je njegov oče poročen z drugo žensko (Ludivine Sagnier), s katero pa imata povsem ločeni mnenji o svojem judovstvu: Maxime meni, da bi morala svoje judovstvo zatajiti in se čim bolj asimilirati, Hannah pa meni, da bi morala svoje judovstvo slaviti. Njeni altruistični komplikaciji dodajte njegove prešuštne aspiracije, pa dobite avtodestruktivno situacijo, ki jo vrtinec zgodovine spremeni v tragedijo, od katere po vojni ostanejo le še nihilistične sledi »travm« in »skrivnosti«.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 9, 4. 3. 2010

/media/www/slike.old/mladina/dvdskrivnost.jpg

 

Skrivnost, posneta po avtobiografskem romanu francoskega psihoanalitika Philippa Grimberta, se začne leta 1955 v Franciji, kjer malega Françoisa mučijo čudne sanje, medtem ko se njegova starša, Patrick Bruel & Cécile De France, utapljata v športu, v špartanski skrbi za svoji atletski telesi. Ko ju na hitro pogledate, izgledata kot častilca arijskih idealov. Sta med vojno kolaborirala z nacisti? Sta ovajala Jude? Sta vichyjevska antisemita, ki še vedno telovadita? Saj veste, avtomatično, iz navade, refleksno. Ne, au contraire: François ugotovi, da so v resnici Judje, da je bil njegov oče prej že enkrat poročen in da je imel polbrata. In da to skrivajo. In da to še zdaleč ni edina skrivnost, ki jo skrivajo. In da imajo kopico razlogov, da vse te družinske »travme« skrivajo. Tudi pri-imek Grimberg so spremenili v Grimbert, da ne bi koga »izzivali«. Toda da bi dešifriral vse družinske skrivnosti, mora odrasti in dozoreti, zato se film seli iz obdobja v obdobje, iz flashbacka v flashback, iz mladosti v starost (Mathieu Amalric), iz skrivnosti v skrivnost, kar ga - ob razkrivaškem pripovedovanju njegove tete (Julie Depardieu) - potegne daleč nazaj, v čas pred svojim rojstvom, v leto 1942, ko je Francija okupirana, ko Vichy kolaborira s Hitlerjem, ko Jude množično internirajo in ko je njegov oče poročen z drugo žensko (Ludivine Sagnier), s katero pa imata povsem ločeni mnenji o svojem judovstvu: Maxime meni, da bi morala svoje judovstvo zatajiti in se čim bolj asimilirati, Hannah pa meni, da bi morala svoje judovstvo slaviti. Njeni altruistični komplikaciji dodajte njegove prešuštne aspiracije, pa dobite avtodestruktivno situacijo, ki jo vrtinec zgodovine spremeni v tragedijo, od katere po vojni ostanejo le še nihilistične sledi »travm« in »skrivnosti«.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.