Darja Kocbek

18. 3. 2010  |  Mladina 11  |  Ekonomija

Kalkulator: Kratke novice

/media/www/slike.old/mladina/tkalkkratkeotok_bled_b5.jpg

© Borut Peterlin

15 odstotkov BDP?

Ob razvoju hotelov, dostopnosti destinacij, produktov in inovativnosti bi lahko turizem v Sloveniji v petih do šestih letih dosegel tudi 15 odstotkov BDP, kar bi nas uvrstilo v zgornji vrh Evrope, nikoli pa ne bomo Ciper, Malta ali Hrvaška, je dejal direktor Slovenske turistične organizacije Dimitrij Piciga. Slovenski turizem je po njegovih besedah trpežen, zgodbe pa so različne. V Ljubljani je obisk lani upadel za 15 odstotkov, na Bledu za pet odstotkov, zdraviliški turizem je zrasel za odstotek, turizem na Obali pa za dva odstotka. »Iz te krize je pot zelo jasna - iz rdečih številk vodi zelena pot. Zdravilišča so tisti segment, ki se je pokazal kot najbolj trpežen, tudi ker ima dobro strukturo domačih gostov. Domači gost je namreč pomagal slovenskemu turizmu, da ima nadpovprečne rezultate,« pravi Piciga.

Skoraj 100 tisoč brezposelnih

Stopnja registrirane brezposelnosti v Sloveniji je januarja znašala 10,6 odstotka, kar je 0,3 odstotne točke več kot decembra lani, ugotavlja statistični urad. Januarja letos je bilo registriranih 99.591 brezposelnih. Število registriranih brezposelnih se je v tem mesecu povečalo za več kot 2900. V Sloveniji je bilo januarja letos 935.672 aktivnih prebivalcev, od tega je bilo delovno aktivnih 836.081, kar je odstotek manj kot decembra 2009 in 4,1 odstotka manj kot januarja lani.

Komisija odobrila slovensko shemo

Evropska komisija je za obdobje do konca letošnjega leta odobrila slovensko shemo za kratkoročno zavarovanje izvoznih kreditov. Slovenija namerava na njeni podlagi prek SID Banke zagotoviti kratkoročna pozavarovanja za izvozne kredite in tako dopolniti ponudbo zavarovanj, ki so na voljo na zasebnem trgu. SID Banka bo z zasebnimi zavarovatelji kreditov sklenila pogodbe o pozavarovanju, v okviru katerih bo prevzela del tveganja za transakcije, ki jih zasebni zavarovatelji ne krijejo več.

Red dot za Elan in Alpino

Nagrado za oblikovanje red dot, ki jih bodo junija podelili v Nemčiji, bosta prejela tudi Elan za linijo smuči iz serije SLX WaveFlex in Alpina za čevelj za smučarski tek promise. Za nagrade se je sicer letos potegovalo 1663 podjetij iz 57 držav. Nagrada za oblikovanje red dot dokazuje, da je Elan vodilna blagovna znamka v smučarski industriji na področju oblikovanja, ki redno osvaja tako pomembne nagrade, je poudaril produktni vodja Elana Luka Grilc. V Alpini pa so se pohvalili, da so izdelali inovativen čevelj, »ki ima veliko skupnega z zgodovino smučarskega teka in njegovo prihodnostjo«.




Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.