DVD / Ne bojim se

Gabriele Salvatores Giuseppe Cristiano, Mattia Di Pierro, Adriana Conserva

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 16, 22. 4. 2010

/media/www/slike.old/mladina/dvdne_bojim_se.jpg

 

Napovednik za film Stand by Me bi zlahka zmontirali tako, da bi izgledal kot napovednik za grozljivko: štirje prijatelji gredo v gozd, kjer najdejo truplo svojega vrstnika. Nekje vmes bi lahko celo dodali, da je film posnet po zgodbi Stephena Kinga, kralja grozljivk. Italijanski nostalgik Ne bojim se, posnet po bestsellerju Niccola Ammanitija, je resnica filma Stand by Me. Tudi tu skupina otrok leta po razsijani, idilični, bukolični, ruralni preteklosti, tudi tu je poletje, »zadnje poletje«, tudi tu si otroci pripovedujejo grozljivke, tudi tu se grejo »igre moči« in tudi tu vsa ta pastoralna nedolžnost čaka na morasto defloracijo in deziluzijo, kar se zgodi, ko delikatni, 10-letni Michele (Giuseppe Cristiano) na žitnem polju, pri zapuščeni kmetiji, odkrije zakamuflirano luknjo, v njej pa truplo svojega vrstnika, Filippa (Mattia Di Pierro), za katerega pa se izkaže, da je uklenjen in še vedno živ. Filippo ni niti »divji otrok« niti Kaspar Hauser, ampak stranski efekt leta 1978 - stranski efekt brezposelnosti, političnih zlorab in ugrabitve Alda Mora, ki je šokirala Italijo in demontirala italijansko politiko. Film se vrti skozi oči otroka, ki ne ve, kaj se dogaja, in Gabriele Salvatores, režiser tujejezičnega oskarjevca Mediterraneo, izredno lepo ujame tesnobno dramo tega otroka, ki ima vse razloge, da ga je strah. Odraščanje je pač grozljivka, ki je ne pozabiš.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 16, 22. 4. 2010

/media/www/slike.old/mladina/dvdne_bojim_se.jpg

 

Napovednik za film Stand by Me bi zlahka zmontirali tako, da bi izgledal kot napovednik za grozljivko: štirje prijatelji gredo v gozd, kjer najdejo truplo svojega vrstnika. Nekje vmes bi lahko celo dodali, da je film posnet po zgodbi Stephena Kinga, kralja grozljivk. Italijanski nostalgik Ne bojim se, posnet po bestsellerju Niccola Ammanitija, je resnica filma Stand by Me. Tudi tu skupina otrok leta po razsijani, idilični, bukolični, ruralni preteklosti, tudi tu je poletje, »zadnje poletje«, tudi tu si otroci pripovedujejo grozljivke, tudi tu se grejo »igre moči« in tudi tu vsa ta pastoralna nedolžnost čaka na morasto defloracijo in deziluzijo, kar se zgodi, ko delikatni, 10-letni Michele (Giuseppe Cristiano) na žitnem polju, pri zapuščeni kmetiji, odkrije zakamuflirano luknjo, v njej pa truplo svojega vrstnika, Filippa (Mattia Di Pierro), za katerega pa se izkaže, da je uklenjen in še vedno živ. Filippo ni niti »divji otrok« niti Kaspar Hauser, ampak stranski efekt leta 1978 - stranski efekt brezposelnosti, političnih zlorab in ugrabitve Alda Mora, ki je šokirala Italijo in demontirala italijansko politiko. Film se vrti skozi oči otroka, ki ne ve, kaj se dogaja, in Gabriele Salvatores, režiser tujejezičnega oskarjevca Mediterraneo, izredno lepo ujame tesnobno dramo tega otroka, ki ima vse razloge, da ga je strah. Odraščanje je pač grozljivka, ki je ne pozabiš.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

Profesorica mi je rekla: »Znala si za trojko, ker pa si Ciganka, ti s ponosom v redovalnico zapišem enico.«

Nataša Brajdič, romska aktivistka

Intervju

»Če želimo preganjati Rome – zakaj prej ne preganjamo najemodajalcev, ki izkoriščajo sistem?«

Anja Tekavčič, predsednica Društva socialnih delavk in delavcev Slovenije

V središču

Zadnje pivo

Moški je bil preprosto žejen. Tako žejen, da bi dal življenje za še zadnje pivo v življenju.