audio / Izpovedna urbana melanholija

Tindersticks v Kinu Šiška

Veljko Njegovan
MLADINA, št. 19, 13. 5. 2010

Skupina Tindersticks zmore navdušiti vse zahtevnejše ljubljansko občinstvo

Skupina Tindersticks zmore navdušiti vse zahtevnejše ljubljansko občinstvo
© Miha Fras

Skupina Tindersticks se je na britanski glasbeni sceni pojavila v času, ko je bil seattelski grunge v zatonu, otoški glasbeni tisk pa je vneto promoviral britpop, ki je bil osredotočen na takrat rivalski skupini Oasis in Blur. Njihova glasba je pomenila precejšnji odmik od glasbenih trendov - izvajali so težje poslušljive komade, ki so bili nabiti s skorajda literarnimi izpovednimi besedili, izrazitimi, nekoliko nerazumljivimi vokali in veliko dozo melanholije. Nanašajoč se na zapuščino velikih rockovskih poetov, kot so bili denimo Ian Curtis ali Scott Walker, so v tistem času prinesli svež veter v nekoliko zatohlo glasbeno ozračje Velike Britanije, kar jim je že po prvi, istoimenski plošči, prineslo priznanje glasbene kritike in poslušalstva. Skupina je glasbeno kariero nadaljevala v podobnem ozračju, do letošnjega leta izdala osem rednih studijskih albumov in nekaj so-undtrackov za filme režiserke Claire Denis.
Čeprav so Tindersticks že gostovali v Ljubljani, se takrat nekoliko prevelika Gallusova dvorana Cankarjevega doma v Ljubljani ni izkazala kot idealen prostor za predstavitev njihove glasbe - v preveliki dvorani se je porazgubil tisti intimni občutek, ki je tako pomemben za živo doživetje njihove glasbe. Predstavitev njihovega letošnjega albuma Falling Down The Mountain v ljubljanskem Kinu Šiška pa je zaradi intimnejšega ozračja, ki ga je občinstvu ponujala ravno prav velika dvorana Katedrala, ponudil najboljše možno zvočno-vizualno doživetje. Čeprav je zasedba v preteklih letih zamenjala nekaj članov, je suvereno stopila na oder in odprla nastop z otvoritveno skladbo z zadnjega albuma, Falling Down The Mountain. Ni treba posebej pripomniti, da je po daljšem instrumentalnem intru v ospredje stopil pevec zasedbe Stuart A. Staples, ki je s svojim nekonvencionalnim baritonskim vokalom dobesedno hipnotiziral publiko. Koncert je bil večinoma rezerviran za skladbe z nove plošče, tako da smo v nadaljevanju precej meditativnega, a še zmeraj z močnimi čustvi in značilno poetiko nabitega nastopa lahko slišali skladbe Keep You Beautiful, Peanuts in ostale nove skladbe, med katerimi je zagotovo briljirala z lahkotnimi ritmi zaznamovana Harmony Around My Table. Kljub temu so bile vrhunec nastopa starejše skladbe, ki so jih izvedli po bisu očarane publike: A Night In, City Sickness in Raindrops.
Tindersticks so z nastopom v idealnem ambientu Kina Šiška popolnoma upravičili sloves enega zanimivejših britanskih underground bendov devetdesetih, ki še zmeraj, z isto poetiko in čustvenim nabojem, zmore navdušiti vse zahtevnejše ljubljansko občinstvo.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Veljko Njegovan
MLADINA, št. 19, 13. 5. 2010

Skupina Tindersticks zmore navdušiti vse zahtevnejše ljubljansko občinstvo

Skupina Tindersticks zmore navdušiti vse zahtevnejše ljubljansko občinstvo
© Miha Fras

Skupina Tindersticks se je na britanski glasbeni sceni pojavila v času, ko je bil seattelski grunge v zatonu, otoški glasbeni tisk pa je vneto promoviral britpop, ki je bil osredotočen na takrat rivalski skupini Oasis in Blur. Njihova glasba je pomenila precejšnji odmik od glasbenih trendov - izvajali so težje poslušljive komade, ki so bili nabiti s skorajda literarnimi izpovednimi besedili, izrazitimi, nekoliko nerazumljivimi vokali in veliko dozo melanholije. Nanašajoč se na zapuščino velikih rockovskih poetov, kot so bili denimo Ian Curtis ali Scott Walker, so v tistem času prinesli svež veter v nekoliko zatohlo glasbeno ozračje Velike Britanije, kar jim je že po prvi, istoimenski plošči, prineslo priznanje glasbene kritike in poslušalstva. Skupina je glasbeno kariero nadaljevala v podobnem ozračju, do letošnjega leta izdala osem rednih studijskih albumov in nekaj so-undtrackov za filme režiserke Claire Denis.
Čeprav so Tindersticks že gostovali v Ljubljani, se takrat nekoliko prevelika Gallusova dvorana Cankarjevega doma v Ljubljani ni izkazala kot idealen prostor za predstavitev njihove glasbe - v preveliki dvorani se je porazgubil tisti intimni občutek, ki je tako pomemben za živo doživetje njihove glasbe. Predstavitev njihovega letošnjega albuma Falling Down The Mountain v ljubljanskem Kinu Šiška pa je zaradi intimnejšega ozračja, ki ga je občinstvu ponujala ravno prav velika dvorana Katedrala, ponudil najboljše možno zvočno-vizualno doživetje. Čeprav je zasedba v preteklih letih zamenjala nekaj članov, je suvereno stopila na oder in odprla nastop z otvoritveno skladbo z zadnjega albuma, Falling Down The Mountain. Ni treba posebej pripomniti, da je po daljšem instrumentalnem intru v ospredje stopil pevec zasedbe Stuart A. Staples, ki je s svojim nekonvencionalnim baritonskim vokalom dobesedno hipnotiziral publiko. Koncert je bil večinoma rezerviran za skladbe z nove plošče, tako da smo v nadaljevanju precej meditativnega, a še zmeraj z močnimi čustvi in značilno poetiko nabitega nastopa lahko slišali skladbe Keep You Beautiful, Peanuts in ostale nove skladbe, med katerimi je zagotovo briljirala z lahkotnimi ritmi zaznamovana Harmony Around My Table. Kljub temu so bile vrhunec nastopa starejše skladbe, ki so jih izvedli po bisu očarane publike: A Night In, City Sickness in Raindrops.
Tindersticks so z nastopom v idealnem ambientu Kina Šiška popolnoma upravičili sloves enega zanimivejših britanskih underground bendov devetdesetih, ki še zmeraj, z isto poetiko in čustvenim nabojem, zmore navdušiti vse zahtevnejše ljubljansko občinstvo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

V središču

Cerkvena protičlovečnost

Se bomo čez nekaj let znašli v vzdušju predvojne Slovenije, v kateri je Cerkev dirigirala vse politično in družbeno življenje?

Intervju

»Romski otroci smo imeli svoje razrede, pouk je potekal v barakah poleg šole«

Nataša Brajdič, romska aktivistka

Naslovna tema

Pustite nas pri miru

Cerkev si lasti pravico, da odloča o življenju od spočetja do smrti. Ostalim pa tega ne dovoli.