DVD / Dekle tvojih sanj
Gabriele Salvatores Penelope Cruz, Johannes Silberschneider
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 19, 13. 5. 2010

V tridesetih smo, sredi španske državljanske vojne, in Dekle tvojih sanj je Macarena Granada (Penelope Cruz), nova španska filmska zvezda, mlada, seksi, hormonska, napol Romkinja. In kdo jo sanja? Oh, nihče drug kot veliki manipulator Joseph Goebbels (Johannes Silberschneider), Hitlerjev minister za propagando, ki je kakopak tako atraktiven in tako seksi kot ameba. Toda ker ima pod sabo kompletno nemško filmsko industrijo in s tem tudi največji tedanji studio (UFA), se lahko obnaša kot h'woodski producent - kmetice spušča v filme zato, da bi lahko potem fukal z zvezdami. Nebesa! No, Macareno v Nemčijo zvleče na bolj prefinjen način, namreč pod pretvezo, da bodo španski zvezdniki pod vodstvom španskega režiserja v Nemčiji posneli mjuzikl, ki bo praktična demonstracija čvrste zveze med dvema bratskima nacijama in obenem lepa priložnost za promocijo nacizma v latinski Ameriki. Španski ekipi, ki je srečna, da je ubežala vojni, kmalu kapne, da je vse skupaj le šarada in da hoče zelo poročeni Goebbels v resnici zgolj pofukati Macareno, ki raje fuka z zelo poročenim režiserjem. In ko se izkaže, da burleskni Goebbels propagira režim, ki preganja Jude in Rome, se pred nami zvrstijo sporočila filmov Življenje je lepo, Schindlerjev seznam in predvsem Biti ali ne biti. Šekspirjanski kontekst zamenja snemanje filma, namesto skupine Judov pa je treba rešiti enega samega Juda - jasno, na vesel, nonšalanten, sofisticiran, Lubitschev način.
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 19, 13. 5. 2010

V tridesetih smo, sredi španske državljanske vojne, in Dekle tvojih sanj je Macarena Granada (Penelope Cruz), nova španska filmska zvezda, mlada, seksi, hormonska, napol Romkinja. In kdo jo sanja? Oh, nihče drug kot veliki manipulator Joseph Goebbels (Johannes Silberschneider), Hitlerjev minister za propagando, ki je kakopak tako atraktiven in tako seksi kot ameba. Toda ker ima pod sabo kompletno nemško filmsko industrijo in s tem tudi največji tedanji studio (UFA), se lahko obnaša kot h'woodski producent - kmetice spušča v filme zato, da bi lahko potem fukal z zvezdami. Nebesa! No, Macareno v Nemčijo zvleče na bolj prefinjen način, namreč pod pretvezo, da bodo španski zvezdniki pod vodstvom španskega režiserja v Nemčiji posneli mjuzikl, ki bo praktična demonstracija čvrste zveze med dvema bratskima nacijama in obenem lepa priložnost za promocijo nacizma v latinski Ameriki. Španski ekipi, ki je srečna, da je ubežala vojni, kmalu kapne, da je vse skupaj le šarada in da hoče zelo poročeni Goebbels v resnici zgolj pofukati Macareno, ki raje fuka z zelo poročenim režiserjem. In ko se izkaže, da burleskni Goebbels propagira režim, ki preganja Jude in Rome, se pred nami zvrstijo sporočila filmov Življenje je lepo, Schindlerjev seznam in predvsem Biti ali ne biti. Šekspirjanski kontekst zamenja snemanje filma, namesto skupine Judov pa je treba rešiti enega samega Juda - jasno, na vesel, nonšalanten, sofisticiran, Lubitschev način.