Film / Mleko bridkosti

La teta asustada, 2009 Claudia Llosa

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 23, 10. 6. 2010

za +

/media/www/slike.old/mladina/kinomlekobridkosti06.jpg

 

Omedlevanje Tretjega sveta.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 23, 10. 6. 2010

za +

/media/www/slike.old/mladina/kinomlekobridkosti06.jpg

 

Omedlevanje Tretjega sveta.

V razvitih deželah se deduje bogastvo - v revnih deželah se deduje teror. To je sporočilo Mleka bridkosti, perujskega filmosa, ki je v Berlinu pobral zlatega medveda. Fausta (Magaly Solier), punca iz slumovskega predela Lime, je hči Perpetue (Bárbara Lazón), ženske, ki so jo v času terorja in državljanskega kaosa mučili, trpinčili in posiljevali.

In slike tega terorja so prek njenega mleka prešle na Fausto, ki je tako - podobno kot še nekateri drugi otroci žrtev terorja - zbolela za »redko« boleznijo, alias »mlekom bridkosti«. Fausta je zagrenjena, tesnobna, odmaknjena, asocialna, prestrašena, spolno zatrta - govori bolj malo, ker je tisto, kar jo muči in žge, neizrekljivo. Raje poje, toda sama sebi - in ko zapoje, se stegne nazaj, do dobe terorja, do tistih travmatičnih slik, zaradi katerih potem krvavi iz nosu in omedleva. Preveč je revna, da bi lahko pokopala preteklost - in to dobesedno: ko mati umre, nima denarja, da bi njeno truplo dostojno pokopala, zato začne kot služkinja tezgariti pri premožni pianistki, ki od nje potegne še tisto zadnje, kar ji je ostalo - pesmi. Ki so kakopak biserni povzetek tega, o čemer bi najraje vsi molčali. Toda krompir, ki si ga je Fausta preventivno in vraževerno vstavila v vagino, da je ne bi mogli posiliti, in ki govori o tem, o čemer vsi molčijo, postaja vse večji, zato ga je treba vsake toliko časa malce obrezati. Da ne bi postal metafora. Problem je le v tem, da krompir v Tretjem svetu ni nikoli le krompir. Fausta je popolna metafora »začaranosti« Tretjega sveta: njeno življenje se je začelo, še preden se je rodila - in tudi končalo se je, še preden se je rodila.
(Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.