Marcel Štefančič, jr.

23. 6. 2010  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Film

Življenje in delo dr. Hunterja S. Thompsona

Alex Gibney Hunter S. Thompson, Johnny Depp, Oscar Acosta, Sonny Barger, Tom Wolfe

/media/www/slike.old/mladina/dvdgonzo.jpg

 

Leta 1969 so k Jannu Wennerju, lastniku in glavnemu uredniku revije Rolling Stone, glasila kontrakulture, pripeljali Hunterja S. Thompsona, novega ameriškega žurnalističnega zvezdnika. Ko je odšel, je Wenner le začudeno dahnil: »Jaz naj bi bil glas kontrakulture, ampak kaj kurca je pa to?!« Česa tako čudaškega in odbitega, živčnega in intenzivnega, agresivnega in paranoidnega, neobvladljivega in nezgrabljivega, žaljivega in pikaresknega, apokaliptičnega in nagonskega, zabavnega in ciničnega, matadorskega in karizmatičnega, furijastega in pretiranega, teatraličnega in neudomačljivega, kot je bil Thompson, še ni videl. Njegov slog pisanja - sicer kombinacijo angažirane proze, reportaže, neožurnalizma, avtobiografije, literature, satire, očesa-kamere in atmosferske psihedelije - so imenovali gonzo. In gonzo je postal najboljši kronist smrti ameriškega sna, kar se je lepo videlo v knjigi Strah in groza v Las Vegasu, ki je pokazala, da med ameriškim ekscesom, ameriško blaznostjo in ameriškim snom ni nobene razlike. Ali kot je rekel: »Prava gonzo reportaža zahteva talent mojstrskega žurnalista, oko umetnika/fotografa in jajca dobrega igralca.« Zlagoma je postal lik, bolj zanimiv od literature, iz katere je ušel. Življenje in delo dr. Hunterja S. Thompsona je doku o tem unikatnem liku.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.