16. 9. 2010 | Mladina 37 | Ekonomija
Kalkulator: Kratke novice
© Borut Peterlin
Denar EU za progo Divača-Koper
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
16. 9. 2010 | Mladina 37 | Ekonomija
© Borut Peterlin
Denar EU za progo Divača-Koper
Evropska komisija je izdala odločbo o sofinanciranju obnove in posodobitve železniške proge Divača-Koper. V programskem obdobju 2007-2013, v katerem ima Slovenija na voljo 4,2 milijarde evrov evropskih sredstev, je to prvi potrjeni projekt s področja železniške infrastrukture. Projekt je vreden 130 milijonov evrov, od tega bo zagotovila EU iz kohezijskega sklada dobrih 68 milijonov evrov.
Plinskega terminala najbrž ne bo
Ministrica za gospodarstvo Darja Radić je podpisala energetsko dovoljenje za terminal za utekočinjeni zemeljski plin v Kopru, ki ga je zahtevala družba TGA Gas Engineering iz Nemčije. Hkrati je tudi odločila, da terminala ne bo uvrstila v nacionalni energetski program, kar pomeni, da terminala Nemci kljub temu najbrž ne bodo mogli dograditi, saj zanj ne bo mogoče pridobiti gradbenega dovoljenja. Družba TGA Gas Engineering je zagrozila, da bo slovensko državo tožila, če energetsko dovoljenje ne bo izdano in terminal ne bo uvrščen v nacionalni energetski program. Radićeva se je odločila, da terminala ne bo uvrstila v nacionalni energetski program, ker je državni zbor decembra lani sprejel resolucijo o strategiji za Jadran, v kateri iz okoljskih, varnostnih, prometnih in družbenih razlogov nasprotuje namestitvi terminalov za utekočinjeni zemeljski plin ob slovenskih teritorialnih vodah.
Pomisleki o logističnem holdingu
Nekdanji predsednik uprave nemških železnic Hartmut Mehdorn je na konferenci na Brdu pri Kranju predstavil zamisel o slovenskem logističnem holdingu, ki bi nastal s povezovanjem Slovenskih železnic, Luke Koper in Intereurope. »Zamisel o holdingu ni nastala zato, kot nekateri prehitro sklepajo, da bi z njo sanirali Slovenske železnice. Nastala je zato, ker so snovalci te zamisli pogledali širše, celotno logistično dejavnost, jo umestili v evropski prostor in primerjali konkurenčne prednosti in rešitve,« je po konferenci povedal predsednik vlade Borut Pahor. Mehdorn je dejal, da je povezovanje pristanišča, cestnega in železniškega prevoza prava rešitev, ki bi prinesla vrsto sinergij.
Posebna revizija Vegrada?
Državna Posebna družba za podjetniško svetovanje (PDP), ki ima v Vegradu 29-odstotni lastniški delež, je na okrožno sodišče v Celju vložila predlog za posebno revizijo v Vegradu. Direktor PDP Matej Golob Matzele je pojasnil, da se bodo o vložitvi morebitnih odškodninskih tožb odločali, ko bo sodišče dalo soglasje k posebni reviziji in bo ta tudi izvedena.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.