Priloga: Energija / Čas za revolucijo

Več kot sto let po prvem razmahu rabe električnih vozil je njihova vnovična popularizacija eden od pogojev za trajnostni razvoj

Staš Zgonik
MLADINA, št. 37, 24. 9. 2010

Andrej Pečjak v lastnoročno predelani električni mazdi RX-8

Andrej Pečjak v lastnoročno predelani električni mazdi RX-8
© MATIC ZORMAN

Za električna vozila se zdi, da so obsojena na vlogo obetavnega prevoznega sredstva, vendar nikakor ne zmorejo doseči večjega preboja, ki bi bil potreben za široko popularizacijo in ki bi občuten delež voznikov osebnih avtomobilov prepričal, da bi se odpovedali naftojedim različicam. Toda ne tvegamo preveč, če zapišemo, da počasi vendarle prihaja čas, ko se bo to spremenilo.
V resnici bo sicer bližajoči se preboj že drugi v zgodovini. Na prehodu iz 19. v 20. stoletje so električna vozila zavzemala pomemben tržni delež (več kot tretjino) v takrat seveda še zelo majhnem voznem parku v ZDA. Dejansko je hitrostno mejo 100 kilometrov na uro prvi presegel električni avto. Že takrat so imeli električni avtomobili podobne prednosti kot danes. Bili so tihi, čistejši, udobnejši. Hkrati pa so imeli tudi slabost, ki je enaka današnji - doseg. In prav to je igralo ključno vlogo pri njihovem počasnem zatonu. Avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem so sčasoma zavzeli svet.

Novo rojstvo

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Staš Zgonik
MLADINA, št. 37, 24. 9. 2010

Andrej Pečjak v lastnoročno predelani električni mazdi RX-8

Andrej Pečjak v lastnoročno predelani električni mazdi RX-8
© MATIC ZORMAN

Za električna vozila se zdi, da so obsojena na vlogo obetavnega prevoznega sredstva, vendar nikakor ne zmorejo doseči večjega preboja, ki bi bil potreben za široko popularizacijo in ki bi občuten delež voznikov osebnih avtomobilov prepričal, da bi se odpovedali naftojedim različicam. Toda ne tvegamo preveč, če zapišemo, da počasi vendarle prihaja čas, ko se bo to spremenilo.
V resnici bo sicer bližajoči se preboj že drugi v zgodovini. Na prehodu iz 19. v 20. stoletje so električna vozila zavzemala pomemben tržni delež (več kot tretjino) v takrat seveda še zelo majhnem voznem parku v ZDA. Dejansko je hitrostno mejo 100 kilometrov na uro prvi presegel električni avto. Že takrat so imeli električni avtomobili podobne prednosti kot danes. Bili so tihi, čistejši, udobnejši. Hkrati pa so imeli tudi slabost, ki je enaka današnji - doseg. In prav to je igralo ključno vlogo pri njihovem počasnem zatonu. Avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem so sčasoma zavzeli svet.

Novo rojstvo

Drag nakup, poceni vzdrževanje

Infrastruktura

Električna Slovenija

Revolucionarni načrt?

Chebela

Litij

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.