Priloga: Energija / Čas za revolucijo
Več kot sto let po prvem razmahu rabe električnih vozil je njihova vnovična popularizacija eden od pogojev za trajnostni razvoj
Staš Zgonik
MLADINA, št. 37, 24. 9. 2010

Andrej Pečjak v lastnoročno predelani električni mazdi RX-8
© MATIC ZORMAN
Za električna vozila se zdi, da so obsojena na vlogo obetavnega prevoznega sredstva, vendar nikakor ne zmorejo doseči večjega preboja, ki bi bil potreben za široko popularizacijo in ki bi občuten delež voznikov osebnih avtomobilov prepričal, da bi se odpovedali naftojedim različicam. Toda ne tvegamo preveč, če zapišemo, da počasi vendarle prihaja čas, ko se bo to spremenilo.
V resnici bo sicer bližajoči se preboj že drugi v zgodovini. Na prehodu iz 19. v 20. stoletje so električna vozila zavzemala pomemben tržni delež (več kot tretjino) v takrat seveda še zelo majhnem voznem parku v ZDA. Dejansko je hitrostno mejo 100 kilometrov na uro prvi presegel električni avto. Že takrat so imeli električni avtomobili podobne prednosti kot danes. Bili so tihi, čistejši, udobnejši. Hkrati pa so imeli tudi slabost, ki je enaka današnji - doseg. In prav to je igralo ključno vlogo pri njihovem počasnem zatonu. Avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem so sčasoma zavzeli svet.
Novo rojstvo
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Staš Zgonik
MLADINA, št. 37, 24. 9. 2010

Andrej Pečjak v lastnoročno predelani električni mazdi RX-8
© MATIC ZORMAN
Za električna vozila se zdi, da so obsojena na vlogo obetavnega prevoznega sredstva, vendar nikakor ne zmorejo doseči večjega preboja, ki bi bil potreben za široko popularizacijo in ki bi občuten delež voznikov osebnih avtomobilov prepričal, da bi se odpovedali naftojedim različicam. Toda ne tvegamo preveč, če zapišemo, da počasi vendarle prihaja čas, ko se bo to spremenilo.
V resnici bo sicer bližajoči se preboj že drugi v zgodovini. Na prehodu iz 19. v 20. stoletje so električna vozila zavzemala pomemben tržni delež (več kot tretjino) v takrat seveda še zelo majhnem voznem parku v ZDA. Dejansko je hitrostno mejo 100 kilometrov na uro prvi presegel električni avto. Že takrat so imeli električni avtomobili podobne prednosti kot danes. Bili so tihi, čistejši, udobnejši. Hkrati pa so imeli tudi slabost, ki je enaka današnji - doseg. In prav to je igralo ključno vlogo pri njihovem počasnem zatonu. Avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem so sčasoma zavzeli svet.
Novo rojstvo
Drag nakup, poceni vzdrževanje
Infrastruktura
Električna Slovenija
Revolucionarni načrt?
Chebela
Litij