DVD / Vaja orkestra

Federico Fellini Balduin Baas, Clara Colosimo, David Maunsell

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 46, 18. 11. 2010

/media/www/slike.old/mladina/dvdvaja_orkestra.jpg

 

Fellinijeva Vaja orkestra prihaja v idealnem času, ali bolje rečeno - Vaja orkestra je idealna za te krizne, sive, tesnobne, kataklizmične, vse bolj populistične čase, ko v Evropi ponovno vstaja ideja o močnem Vodji in ko evropski politiki kar tekmujejo v tem, kdo bo bolj odločen in železen, tako da niti Karl Erjavec ne pozabi omeniti, da ga nekateri kličejo »Železni Karl«. Vaja orkestra se odvrti v stari, zelo akustični kapeli, v kateri je pokopana avtokratska preteklost - truma papežev in škofov. Ni kaj, karizmatični duh avtokracije še vedno dobro zveni. In vsak član orkestra, ki ima tu vajo, je zgodba zase: vsak ima svoje probleme, svoje simptome in svoje male krize. Nekateri imajo družinske težave, drugi imajo tažave z življenjskim prostorom. Nekateri med vajo poslušajo nogometne tekme, drugi napihujejo kondome. Nekateri preganjajo podgane, drugi žalujejo za časi, ko so bili dirigenti bolj avtokratski, bolj odločni in bolj železni... ee, bolj podobni Mussoliniju. In ko pride TV ekipa, ki naj bi o njih posnela reportažo, se vaja prelevi v pasjo dirko: vsak glasbenik začne glorificirati svoj instrument - vsak glasbenik se ima za zvezdnika orkestra, za jeklo, motor in dušo kolektiva. Do kaosa je le še izjava za javnost. Vaja orkestra je bila posneta leta 1978, v času italijanske politične krize - v času »strategije napetosti«, »rdečega« in »črnega« terorja, ugrabitve in eksekucije demokrščanskega voditelja Alda Mora. In ta kriza je bila tako globoka, da je po nekaj krčih naplavila Silvia Berlusconija.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 46, 18. 11. 2010

/media/www/slike.old/mladina/dvdvaja_orkestra.jpg

 

Fellinijeva Vaja orkestra prihaja v idealnem času, ali bolje rečeno - Vaja orkestra je idealna za te krizne, sive, tesnobne, kataklizmične, vse bolj populistične čase, ko v Evropi ponovno vstaja ideja o močnem Vodji in ko evropski politiki kar tekmujejo v tem, kdo bo bolj odločen in železen, tako da niti Karl Erjavec ne pozabi omeniti, da ga nekateri kličejo »Železni Karl«. Vaja orkestra se odvrti v stari, zelo akustični kapeli, v kateri je pokopana avtokratska preteklost - truma papežev in škofov. Ni kaj, karizmatični duh avtokracije še vedno dobro zveni. In vsak član orkestra, ki ima tu vajo, je zgodba zase: vsak ima svoje probleme, svoje simptome in svoje male krize. Nekateri imajo družinske težave, drugi imajo tažave z življenjskim prostorom. Nekateri med vajo poslušajo nogometne tekme, drugi napihujejo kondome. Nekateri preganjajo podgane, drugi žalujejo za časi, ko so bili dirigenti bolj avtokratski, bolj odločni in bolj železni... ee, bolj podobni Mussoliniju. In ko pride TV ekipa, ki naj bi o njih posnela reportažo, se vaja prelevi v pasjo dirko: vsak glasbenik začne glorificirati svoj instrument - vsak glasbenik se ima za zvezdnika orkestra, za jeklo, motor in dušo kolektiva. Do kaosa je le še izjava za javnost. Vaja orkestra je bila posneta leta 1978, v času italijanske politične krize - v času »strategije napetosti«, »rdečega« in »črnega« terorja, ugrabitve in eksekucije demokrščanskega voditelja Alda Mora. In ta kriza je bila tako globoka, da je po nekaj krčih naplavila Silvia Berlusconija.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.