Plošče / Deca Debilane: Brez naslova

2010, Založba Radia Študent

Goran Kompoš
MLADINA, št. 46, 18. 11. 2010

+ + + +

Radio Študent je del svojega poslanstva vselej videl v predstavljanju deprivilegiranih vsebin, muzik z obrobja, zasedb, ki se ne ukvarjajo preveč s trendi, a so skoraj po pravilu glasnice novih, kreativnih glasbenih zasukov. To poslanstvo opravlja tudi s ponovno obujenim, zelo aktivnim založništvom, v katerem prostor dobivajo domači bendi, ki jih širša publika po krivem spregleduje. Bi pa za večino letos izdanih ustvarjalcev lahko ugotovili, da gre za dobro zapisana, prepoznavna imena v slovenskem podtalju, ki so nase opozorila predvsem v zadnjem času. Precej po tihem so se mednje sedaj prikradla Deca Debilane, zasedba, ki se v tej druščini ponaša z najdaljšim stažem in imenom, ki ga najbrž pozna vsak zapriseženi alternativec, pa čeprav niti dobro ne ve, kam bi ga umestil. Je nekakšna stalnica v domačem marginalnem glasbenem okolju, o kateri vedo nekoliko več povedati le posamezniki, ki se je bodisi spomnijo z enega zgodnejših Klubskih maratonov, ali tisti, ki so jo imeli priložnost spoznati na katerem od njenih razmeroma redkih koncertov. Po svoje gre vsekakor za nekakšen paradoks, saj zasedbo tudi skozi prizmo glasbenega izraza z Rožnodolci vežejo najtesnejše vezi. Zlahka bi jo označili za neposredno naslednico radikalnih glasbenih preobratov iz revolucionarnih osemdesetih let, ki jih je pri nas naznanjal prav Radio Študent. Vzrokov za to hojo po obrobju je najbrž več, od zadržane pojavnosti do pogostih kadrovskih sprememb pa seveda izraznosti, s katero Deca Debilane nagovarjajo zelo specifično publiko.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Goran Kompoš
MLADINA, št. 46, 18. 11. 2010

+ + + +

Radio Študent je del svojega poslanstva vselej videl v predstavljanju deprivilegiranih vsebin, muzik z obrobja, zasedb, ki se ne ukvarjajo preveč s trendi, a so skoraj po pravilu glasnice novih, kreativnih glasbenih zasukov. To poslanstvo opravlja tudi s ponovno obujenim, zelo aktivnim založništvom, v katerem prostor dobivajo domači bendi, ki jih širša publika po krivem spregleduje. Bi pa za večino letos izdanih ustvarjalcev lahko ugotovili, da gre za dobro zapisana, prepoznavna imena v slovenskem podtalju, ki so nase opozorila predvsem v zadnjem času. Precej po tihem so se mednje sedaj prikradla Deca Debilane, zasedba, ki se v tej druščini ponaša z najdaljšim stažem in imenom, ki ga najbrž pozna vsak zapriseženi alternativec, pa čeprav niti dobro ne ve, kam bi ga umestil. Je nekakšna stalnica v domačem marginalnem glasbenem okolju, o kateri vedo nekoliko več povedati le posamezniki, ki se je bodisi spomnijo z enega zgodnejših Klubskih maratonov, ali tisti, ki so jo imeli priložnost spoznati na katerem od njenih razmeroma redkih koncertov. Po svoje gre vsekakor za nekakšen paradoks, saj zasedbo tudi skozi prizmo glasbenega izraza z Rožnodolci vežejo najtesnejše vezi. Zlahka bi jo označili za neposredno naslednico radikalnih glasbenih preobratov iz revolucionarnih osemdesetih let, ki jih je pri nas naznanjal prav Radio Študent. Vzrokov za to hojo po obrobju je najbrž več, od zadržane pojavnosti do pogostih kadrovskih sprememb pa seveda izraznosti, s katero Deca Debilane nagovarjajo zelo specifično publiko.

Deca Debilane, zasedba, zagledana v preteklost, toda polna težnje po aktualnem raziskovanju razbitin sodobnega ustroja.

Deca Debilane, zasedba, zagledana v preteklost, toda polna težnje po aktualnem raziskovanju razbitin sodobnega ustroja.
© © Radio Študent

Trenutno štiričlanska zasedba je med svojim sedaj že skoraj dvajsetletnim obstojem sicer izdala nekaj plošč, a so te prostor prav tako našle le v najobskurnejših zbirkah. Najbrž se ta trend ne bo obrnil niti z novim albumom brez naslova, s katerim zasedba nadaljuje in priložnostno nadgrajuje svojo mračnjaško estetiko, ki je celo v kontekstu razgibane domače alterprodukcije slišati zelo osamljeno. Njene nastavke lahko iščemo v ekstremnejših rockovskih odvodih, hrupnem eksperimentiranju in predvsem industrijskem ruženju zgodnjih zvočnih prevratnikov tipa Throbbing Gristle, Cabaret Voltaire, pa tudi Einstürzende Neubauten, ki jih Deca Debilane skozi zvedavo raziskovanje širijo v sebi lastno, ekscentrično, konfrontativno, zadušljivo in neprizanesljivo zvočno izkušnjo. Resda bi zasedbi lahko očitali preveliko zagledanost v preteklost, toda njene težnje po raziskovanju razbitin sodobnega ustroja so danes vsaj tako aktualne, kot so bile v osemdesetih letih minulega stoletja. V času, ko obstoj oziroma prisotnost narekujeta prilagodljivost in upogljivost, Deca Debilane ostajajo zvesta sama sebi in konformizmu raje lucidno nastavljajo ogledalo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice

Teden

V šoli ali doma?

Ustavno sodišče potrdilo ustavnost zakonskih sprememb pri urejanju šolanja od doma

Kultura

»V Ljubljani se dogaja to, kar opažam povsod po Evropi«

Vincenzo Latronico, italijanski pisatelj, avtor svetovne uspešnice Popolnosti, o Berlinu nekoč in danes, gentrifikaciji, normativnem seksu, izgubljenem evropskem projektu in pomenu skupnosti