25. 11. 2010 | Mladina 47 | Kultura
Poklon Johnu Coltranu
Marc Ribot & Sunship v Klubu CD
Marc Ribot je odlično predstavil moderno, nadžanrsko interpretacijo glasbe jazzovske legende.
© Borut Krajnc
Za letošnjo jesensko koncertno ponudbo v prestolnici lahko zatrdimo, da je izredno raznolika in razgibana, saj se na številnih koncertnih odrih vrstijo tako rekoč legendarni izvajalci, ki jih že dlje nismo imeli priložnosti videti v živo. K temu najbrž pripomorejo razmeroma nova in tudi popolnoma nova koncertna prizorišča, ki so nekaterim domačim koncertnim promotorjem odprla kup novih poslovnih možnosti.
A po odmevnih nastopih večinoma rockovskih velikanov, ki so bili predvsem v večjih in srednje velikih koncertnih prostorih (Arena Stožice, Križanke, Kino Šiška), je napočil čas tudi za nekoliko bolj marginalizirane glasbene prakse. V sklopu cikla Cankarjevi torki, ki ga že vrsto let več kot korektno organizira osrednja slovenska kulturna ustanova, je pred dobrim tednom nastopil new-yorški kitarski inovator Marc Ribot, in sicer z zasedbo, ki jo je poimenoval po posthumno izdanem albumu velikega Johna Coltrana.
Marc Ribot je redni gost ljubljanskih odrov - na lanskem ljubljanskem jazzovskem festivalu je v istem večeru blestel pod taktirko Johna Zorna in v zasedbi The Dreamers, nekaj mesecev zatem pa se je (tudi v Klubu CD) predstavil z nekoliko drugačno, bolj kot ne rockovsko zasedbo Ceramic Dog, s katero je se je nekoliko umaknil v lastno glasbeno preteklost.
Marc Ribot & Sunship je nekoliko drugačna zasedba, s katero se Ribot pokloni velikemu jazzovskemu virtuozu Johnu Coltranu, podobno, kot se je pred leti predstavil s projektom Spiritual Unity, s katerim je počastil Alberta Aylerja. Projekt Sunship predstavi Ribotovo videnje pozne Coltranove ustvarjalne faze, ki je izredno pomembna za nadaljnji razvoj free jazza. S tem se nekoliko žanrsko omeji, čeprav je za glasbenika, kakršen je Ribot, težko reči, da pozna kakršnekoli omejitve.
Zasedba, v kateri so poleg idejnega vodje kitaristka Mary Halvorson, basist Jason Ajemian in bobnar Jimmy Garrison, je s precej spremenjenimi interpretacijami Coltranove zapuščine dobesedno hipnotizirala poslušalstvo Kluba CD. Na trenutke umazan zvok Ribotove kitare je prehajal v silovite kitarske izbruhe, ki so se nenehno usklajevali z drugo kitaro in neverjetno ritem sekcijo. Garrisonovo poliritmično igranje je bilo natančno pospremljeno z včasih divjimi Ajemianovimi basovskimi linijami, celoten kvartet pa se je gibal med svobodno improvizacijo, prepoznavnimi Coltranovimi melodičnimi delci, rockovskimi vdori, postbopovskim stopnjevanjem in ponekod očitnimi vplivi tradicije kubanske glasbe.
Marc Ribot je v Klubu CD odlično predstavil moderno, nadžanrsko interpretacijo glasbe jazzovske legende - upajmo, da se bo kmalu vrnil in v živo predstavil svojo novo solo ploščo Silent Movies.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
25. 11. 2010 | Mladina 47 | Kultura
Marc Ribot je odlično predstavil moderno, nadžanrsko interpretacijo glasbe jazzovske legende.
© Borut Krajnc
Za letošnjo jesensko koncertno ponudbo v prestolnici lahko zatrdimo, da je izredno raznolika in razgibana, saj se na številnih koncertnih odrih vrstijo tako rekoč legendarni izvajalci, ki jih že dlje nismo imeli priložnosti videti v živo. K temu najbrž pripomorejo razmeroma nova in tudi popolnoma nova koncertna prizorišča, ki so nekaterim domačim koncertnim promotorjem odprla kup novih poslovnih možnosti.
A po odmevnih nastopih večinoma rockovskih velikanov, ki so bili predvsem v večjih in srednje velikih koncertnih prostorih (Arena Stožice, Križanke, Kino Šiška), je napočil čas tudi za nekoliko bolj marginalizirane glasbene prakse. V sklopu cikla Cankarjevi torki, ki ga že vrsto let več kot korektno organizira osrednja slovenska kulturna ustanova, je pred dobrim tednom nastopil new-yorški kitarski inovator Marc Ribot, in sicer z zasedbo, ki jo je poimenoval po posthumno izdanem albumu velikega Johna Coltrana.
Marc Ribot je redni gost ljubljanskih odrov - na lanskem ljubljanskem jazzovskem festivalu je v istem večeru blestel pod taktirko Johna Zorna in v zasedbi The Dreamers, nekaj mesecev zatem pa se je (tudi v Klubu CD) predstavil z nekoliko drugačno, bolj kot ne rockovsko zasedbo Ceramic Dog, s katero je se je nekoliko umaknil v lastno glasbeno preteklost.
Marc Ribot & Sunship je nekoliko drugačna zasedba, s katero se Ribot pokloni velikemu jazzovskemu virtuozu Johnu Coltranu, podobno, kot se je pred leti predstavil s projektom Spiritual Unity, s katerim je počastil Alberta Aylerja. Projekt Sunship predstavi Ribotovo videnje pozne Coltranove ustvarjalne faze, ki je izredno pomembna za nadaljnji razvoj free jazza. S tem se nekoliko žanrsko omeji, čeprav je za glasbenika, kakršen je Ribot, težko reči, da pozna kakršnekoli omejitve.
Zasedba, v kateri so poleg idejnega vodje kitaristka Mary Halvorson, basist Jason Ajemian in bobnar Jimmy Garrison, je s precej spremenjenimi interpretacijami Coltranove zapuščine dobesedno hipnotizirala poslušalstvo Kluba CD. Na trenutke umazan zvok Ribotove kitare je prehajal v silovite kitarske izbruhe, ki so se nenehno usklajevali z drugo kitaro in neverjetno ritem sekcijo. Garrisonovo poliritmično igranje je bilo natančno pospremljeno z včasih divjimi Ajemianovimi basovskimi linijami, celoten kvartet pa se je gibal med svobodno improvizacijo, prepoznavnimi Coltranovimi melodičnimi delci, rockovskimi vdori, postbopovskim stopnjevanjem in ponekod očitnimi vplivi tradicije kubanske glasbe.
Marc Ribot je v Klubu CD odlično predstavil moderno, nadžanrsko interpretacijo glasbe jazzovske legende - upajmo, da se bo kmalu vrnil in v živo predstavil svojo novo solo ploščo Silent Movies.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.