Ana Struna Bregar

24. 2. 2011  |  Mladina 8  |  Družba

Sodobna slovenska arhitekturna produkcija

Slovenski prostor je enako pomemben kot slovenski jezik

Poslovni prostori podjetja Epilog

Poslovni prostori podjetja Epilog
© Miran Kambič

Konec lanskega leta je ministrstvo za kulturo v resoluciji o nacionalnem programu za kulturo 2008–2011 prvič pripisalo poseben pomen arhitekturi in krajini kot nacionalnima vrednotama in ju končno ločilo od likovne umetnosti. V resoluciji je zapisano, kar dejansko drži, da ima prostor, v katerem živimo in ustvarjamo, za narodno in kulturno identiteto Slovenije enak pomen kot slovenski jezik. Danes se marsikdo sploh ne zaveda, kakšen vpliv imajo arhitektura, urbanizem in krajina na njegov način življenja, na njegovo počutje in uspešnost. Mnogi se ne zavedajo, da jih arhitektura spremlja na vsakem koraku, tako rekoč od rojstva do smrti. Svoje bivalno in delovno okolje jemljejo kot nekaj danega in se pogosto niti ne zavedajo dodatnih in boljših možnosti za bivanje, delo in rekreacijo, ki jim jih arhitektura in prostor lahko ponudita. Toliko objektov in ureditev, kot jih je ustvarila današnja generacija, verjetno ne bo nobena več. Zadnje desetletje je nastalo veliko dobre arhitekture, a še več slabe. Kriza, ki je zajela gradbeno panogo, je morda prišla celo prepozno, saj bi bilo dobro, če bi kaj že prej ustavilo nastajanje številnih nepremišljenih in za prostor ter kakovost našega bivanja škodljivih objektov, ki so za več kot sto prihodnjih let zaznamovali naše okolje. Znašli smo se v položaju, ko smo se nekoliko resneje začeli spraševati, kaj nam prostor sploh pomeni in ali res lahko v njem počnemo vse, kar hočemo. Za začetek je vsaj ministrstvo za kulturo posegom v prostor pripisalo nacionalni pomen. Postavilo je nekaj ciljev, kako bi lahko arhitekturno opismenili ljudi. Nujno je, da se zviša kakovost gradnje, predvsem pa poveča osveščenost ljudi o arhitekturi, tako da bo dosegla raven, kakršno dosega, ko govorimo o nakupu avtomobilov, računalnikov, telefonov, kozmetike, oblačil.
V nadaljevanju predstavljamo različne arhitekture, ki so bile končane lani in temeljijo na trdem delu arhitektov, ki so želeli s stavbo naročniku dati več kot le uporabnost. Vsak objekt predstavljajo avtorji sami, hkrati pa pojasnijo še svoj pogled na sodobno slovensko arhitekturno produkcijo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.