DVD / Mefisto
István Szabó Klaus Maria Brandauer, Krystyna Janda, Ildikó Bánsági, Karin Boyd
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 14, 7. 4. 2011

Mefisto, dobitnik tujejezičnega Oskarja, posnet po romanu Klausa Manna (1936), je film o igralcu, ki hoče ostati igralec, pa naj stane, kar hoče. In v tem gre do konca: svoje duše zato ne proda le Hudiču, ampak Hitlerju. Hendrik Hoefgen (Klaus Maria Brandauer) je nemški gledališki igralec, ki hoče na vsak način uspeti - občutek ima celo, da mu do uspeha in slave, do velike vloge, manjka le še korak. Preden pride na oblast Hitler, hodi s temnopolto plesalko, toda ko Hitler pride na oblast in ko začnejo veljati »rasni zakoni«, se hitro poroči s »čisto« Nemko, ki je obenem tudi hčerka ravnatelja Državnega gledališča, tako da v veliki postavitvi Goethejevega Fausta dobi vlogo Mefista. Ko nacisti odstavijo ravnatelja, Hendrik odstavi njegovo hčerko. Hendrik je patološki kameleon in oportunist, obenem pa tudi metafora »voljnega ljudstva« oz. »ljudstva voljnih«, na katerega se lahko diktatorji vedno zanesejo - ljudstva ne zna nihče tako dobro igrati kot ljudstvo. In seveda, ljudstvo je vedno voljno igrati ljudstvo.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 14, 7. 4. 2011

Mefisto, dobitnik tujejezičnega Oskarja, posnet po romanu Klausa Manna (1936), je film o igralcu, ki hoče ostati igralec, pa naj stane, kar hoče. In v tem gre do konca: svoje duše zato ne proda le Hudiču, ampak Hitlerju. Hendrik Hoefgen (Klaus Maria Brandauer) je nemški gledališki igralec, ki hoče na vsak način uspeti - občutek ima celo, da mu do uspeha in slave, do velike vloge, manjka le še korak. Preden pride na oblast Hitler, hodi s temnopolto plesalko, toda ko Hitler pride na oblast in ko začnejo veljati »rasni zakoni«, se hitro poroči s »čisto« Nemko, ki je obenem tudi hčerka ravnatelja Državnega gledališča, tako da v veliki postavitvi Goethejevega Fausta dobi vlogo Mefista. Ko nacisti odstavijo ravnatelja, Hendrik odstavi njegovo hčerko. Hendrik je patološki kameleon in oportunist, obenem pa tudi metafora »voljnega ljudstva« oz. »ljudstva voljnih«, na katerega se lahko diktatorji vedno zanesejo - ljudstva ne zna nihče tako dobro igrati kot ljudstvo. In seveda, ljudstvo je vedno voljno igrati ljudstvo.