audio / Večer sodobne improvizirane godbe

Mary Halvorson Trio, Chicago Underground Duo in Sao Paulo Underground v Klubu CD

Veljko Njegovan
MLADINA, št. 15, 14. 4. 2011

Rob Mazurek s svojima združenima skupinama

Rob Mazurek s svojima združenima skupinama
© Miro Majcen

Ko se je pred slabima dvema letoma v nekdanjem največjem ljubljanskem kinu v osrčju Šiške odpiralo novo, sodobno koncertno prizorišče, se marsikomu še sanjalo ni, kako bo tovrstna ustanova delovala. A Center urbane kulture Kino Šiška deluje na polno in z obilico koncertnih in ostalih kulturnih užitkov je obogatil kulturno ponudbo prestolnice in širše regije. S tem, ko se je Kino Šiška izkazal za enega vodilnih koncertnih prostorov, pa je prevzel dobršen delež domače medijske pozornosti nekoč tradicionalnim koncertnim prizoriščem. Eno tistih, ki jih je potisnil v ozadje, je denimo Klub CD. A ta klub, ki deluje pod okriljem Cankarjevega doma, še vedno sodi med izstopajoča koncertna prizorišča, ki skrbijo za pestro in kakovostno glasbeno ponudbo, od jazzovske do sodobne improvizirane in etno glasbe.
Ljubitelji jazza in sodobne improvizirane godbe so imeli tako prejšnji torek priložnost uživati v nastopu treh napovedanih zasedb v sklopu že tradicionalnega cikla Cankarjevi torki. Občinstvu so se tokrat predstavili kitaristka Mary Halvorson s svojim triom in dve zasedbi chicaškega trobentača Roba Mazureka, Chicago Underground Duo in Sao Paulo Underground. Mary Halvorson se je v zadnjih letih uveljavila kot ena najobetavnejših jazzovskih kitaristk mlajše generacije, za katero lahko zgolj pogojno rečemo, da igra jazz, saj se njen glasbeni izraz naslanja na različne glasbene žanre, ki jih Halvorsonova spretno vključuje v interakcijo z obstoječo ritem sekcijo lastnega tria. S kakovostno ritem sekcijo, ki jo sestavljata kontrabasist John Herbert in bobnar Chess Smith, je imela proste roke in je svoje kompozicije tkala s preveliko mero pozornosti, kar je na trenutke sicer delovalo nekoliko hermetično. Tako je celoten nastop njenega tria deloval kot nekakšna uvertura v bis, pri katerem pa se je kitaristka nekoliko sprostila in se s pomočjo ritem sekcije pokazala v polni luči ter upravičila sloves trenutno ene kreativnejših mladih kitaristk.
Čeprav smo mislili, da bomo po prvem delu na odru videli Chicago Undergrond Duo, nas je Rob Mazurek presenetil, saj je združil obe svoji zasedbi in tako se je na odru Kluba CD pojavila pisana množica petih glasbenikov. Čeprav je Mazurek z značilnim zvokom svojega korneta tudi tokrat deloval kot vodja zasedbe, je bil celoten nastop prepuščen razširjenemu glasbenemu kolektivu, ki je kar s tremi bobnarji predstavil obilico ritmičnih užitkov, podkrepljenih z zvokom kitare, analognih klaviatur in samplerjev, ki so Mazurku dopuščali dobršno dozo improvizacije, občinstvu pa uživanje v poskočni mešanici različnih ritmov.
Nedvomno je šlo za še en vrhunski večer sodobne improvizirane godbe, ki jih skrbno organizira osrednja slovenska kulturna ustanova.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Veljko Njegovan
MLADINA, št. 15, 14. 4. 2011

Rob Mazurek s svojima združenima skupinama

Rob Mazurek s svojima združenima skupinama
© Miro Majcen

Ko se je pred slabima dvema letoma v nekdanjem največjem ljubljanskem kinu v osrčju Šiške odpiralo novo, sodobno koncertno prizorišče, se marsikomu še sanjalo ni, kako bo tovrstna ustanova delovala. A Center urbane kulture Kino Šiška deluje na polno in z obilico koncertnih in ostalih kulturnih užitkov je obogatil kulturno ponudbo prestolnice in širše regije. S tem, ko se je Kino Šiška izkazal za enega vodilnih koncertnih prostorov, pa je prevzel dobršen delež domače medijske pozornosti nekoč tradicionalnim koncertnim prizoriščem. Eno tistih, ki jih je potisnil v ozadje, je denimo Klub CD. A ta klub, ki deluje pod okriljem Cankarjevega doma, še vedno sodi med izstopajoča koncertna prizorišča, ki skrbijo za pestro in kakovostno glasbeno ponudbo, od jazzovske do sodobne improvizirane in etno glasbe.
Ljubitelji jazza in sodobne improvizirane godbe so imeli tako prejšnji torek priložnost uživati v nastopu treh napovedanih zasedb v sklopu že tradicionalnega cikla Cankarjevi torki. Občinstvu so se tokrat predstavili kitaristka Mary Halvorson s svojim triom in dve zasedbi chicaškega trobentača Roba Mazureka, Chicago Underground Duo in Sao Paulo Underground. Mary Halvorson se je v zadnjih letih uveljavila kot ena najobetavnejših jazzovskih kitaristk mlajše generacije, za katero lahko zgolj pogojno rečemo, da igra jazz, saj se njen glasbeni izraz naslanja na različne glasbene žanre, ki jih Halvorsonova spretno vključuje v interakcijo z obstoječo ritem sekcijo lastnega tria. S kakovostno ritem sekcijo, ki jo sestavljata kontrabasist John Herbert in bobnar Chess Smith, je imela proste roke in je svoje kompozicije tkala s preveliko mero pozornosti, kar je na trenutke sicer delovalo nekoliko hermetično. Tako je celoten nastop njenega tria deloval kot nekakšna uvertura v bis, pri katerem pa se je kitaristka nekoliko sprostila in se s pomočjo ritem sekcije pokazala v polni luči ter upravičila sloves trenutno ene kreativnejših mladih kitaristk.
Čeprav smo mislili, da bomo po prvem delu na odru videli Chicago Undergrond Duo, nas je Rob Mazurek presenetil, saj je združil obe svoji zasedbi in tako se je na odru Kluba CD pojavila pisana množica petih glasbenikov. Čeprav je Mazurek z značilnim zvokom svojega korneta tudi tokrat deloval kot vodja zasedbe, je bil celoten nastop prepuščen razširjenemu glasbenemu kolektivu, ki je kar s tremi bobnarji predstavil obilico ritmičnih užitkov, podkrepljenih z zvokom kitare, analognih klaviatur in samplerjev, ki so Mazurku dopuščali dobršno dozo improvizacije, občinstvu pa uživanje v poskočni mešanici različnih ritmov.
Nedvomno je šlo za še en vrhunski večer sodobne improvizirane godbe, ki jih skrbno organizira osrednja slovenska kulturna ustanova.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Če bo ta reforma padla, nikjer ne piše, da naslednja ne bo vsebovala 42 let delovne dobe«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje

Odločilni glas glede objave Epsteinovih dosjejev

Demokratska kongresnica Adelite Grijalva je pripravljena 

»Vsak poskus cenzure je zavržna izraba moči«

Cankarjeva nagrada je našla nov dom v Ljubljani