DVD / Nič osebnega

Urszula Antoniak Stephen Rea, Lotte Verbeek

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 19, 12. 5. 2011

/media/www/slike.old/mladina/dvdni_osebnega.jpg

 

Nič osebnega, mali arty film, predvidljiv v svoji nepredvidljivosti, pa tudi v svoji spontanosti, eliptičnosti in zadržanosti, je dolgo mumificiranje antisocialnosti in še daljše črkovanje osamljenosti, ki ju oba glavna junaka, irski vdovec (Stephen Rea) in nizozemska vagabundka (Lotte Verbeek), nosita kot drugo kožo. Nizozemka, ki po mučni ločitvi krene na štop po Irski, obtiči pri vdovcu, ki ji v zameno za pomoč pri hišnih opravilih nudi hrano in streho, kar je seveda lepa priložnost za nezaupanje, antipatijo, tipanje, zbliževanje, konfrontacijo, ponovno nezaupanje, simpatijo in platonizem, potemtakem za vsa stalna mesta romantične komedije, le da film Nič osebnega vseh teh stalnih mest romantične komedije ne preigra romantično in komično, ampak smrtno resno in morbidno, mazohistično in mučeniško, kot da je za vdovca najhujše to, da sreča ločenko, in kot da je za ločenko najhujše to, da sreča vdovca. Mar ni to pravzaprav perfektno? Je. Vdovec in ločenka sta ustvarjena drug za drugega. Razumeti bi se morala na prvi pogled - kot stara zaveznika. A po drugi strani: je kaj bolj utrudljivo od perfektnosti?

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 19, 12. 5. 2011

/media/www/slike.old/mladina/dvdni_osebnega.jpg

 

Nič osebnega, mali arty film, predvidljiv v svoji nepredvidljivosti, pa tudi v svoji spontanosti, eliptičnosti in zadržanosti, je dolgo mumificiranje antisocialnosti in še daljše črkovanje osamljenosti, ki ju oba glavna junaka, irski vdovec (Stephen Rea) in nizozemska vagabundka (Lotte Verbeek), nosita kot drugo kožo. Nizozemka, ki po mučni ločitvi krene na štop po Irski, obtiči pri vdovcu, ki ji v zameno za pomoč pri hišnih opravilih nudi hrano in streho, kar je seveda lepa priložnost za nezaupanje, antipatijo, tipanje, zbliževanje, konfrontacijo, ponovno nezaupanje, simpatijo in platonizem, potemtakem za vsa stalna mesta romantične komedije, le da film Nič osebnega vseh teh stalnih mest romantične komedije ne preigra romantično in komično, ampak smrtno resno in morbidno, mazohistično in mučeniško, kot da je za vdovca najhujše to, da sreča ločenko, in kot da je za ločenko najhujše to, da sreča vdovca. Mar ni to pravzaprav perfektno? Je. Vdovec in ločenka sta ustvarjena drug za drugega. Razumeti bi se morala na prvi pogled - kot stara zaveznika. A po drugi strani: je kaj bolj utrudljivo od perfektnosti?

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.