DVD / Gospa, ki izginja
Alfred Hitchcock Margaret Lockwood, Michael Redgrave, Paul Lukas, Dame May Whitty
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 26, 30. 6. 2011

Alfred Hitchcock je tole sijajno, kultno, že kar pregovorno kombinacijo romantičnega trilerja, detektivskega filma in vohunske zgodbe posnel leta 1938, tik pred začetkom II. svetovne vojne, ko je Hitler že prevzgajal Nemčijo in ko so tirolske Alpe izgubljale turistični seksapil – in to z apokaliptično naglico. Mednarodna družbica, ki se zbere v nekem idiličnem tirolskem hotelu, skuša čim prej čim dlje stran, zato sede na prvi vlak, toda gospodična Froy, simpatična priletna gospa, na lepem izgine, kar Iris Henderson, petično Angležinjo, ki je na tem, da se poroči z neznancem, butne na detektivski trip, ki pa se zdi vsem potnikom nekaj povsem lunatičnega – vsi namreč trdijo, da gospodične Froy na tem vlaku sploh ni bilo. Vlak daje filmu aristotelovsko enotnost kraja in časa dogajanja – ostalo doda Hitchcock, ki Aristotelovo Poetiko razume pravilno: kot poetiko kriminalke.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 26, 30. 6. 2011
Alfred Hitchcock je tole sijajno, kultno, že kar pregovorno kombinacijo romantičnega trilerja, detektivskega filma in vohunske zgodbe posnel leta 1938, tik pred začetkom II. svetovne vojne, ko je Hitler že prevzgajal Nemčijo in ko so tirolske Alpe izgubljale turistični seksapil – in to z apokaliptično naglico. Mednarodna družbica, ki se zbere v nekem idiličnem tirolskem hotelu, skuša čim prej čim dlje stran, zato sede na prvi vlak, toda gospodična Froy, simpatična priletna gospa, na lepem izgine, kar Iris Henderson, petično Angležinjo, ki je na tem, da se poroči z neznancem, butne na detektivski trip, ki pa se zdi vsem potnikom nekaj povsem lunatičnega – vsi namreč trdijo, da gospodične Froy na tem vlaku sploh ni bilo. Vlak daje filmu aristotelovsko enotnost kraja in časa dogajanja – ostalo doda Hitchcock, ki Aristotelovo Poetiko razume pravilno: kot poetiko kriminalke.