Manipulator / Demokratske delnice

Vsak ima svoj način privabljanja volilcev

GC
MLADINA, št. 38, 18. 9. 2000

Predvolilna obljuba

Predvolilna obljuba

Kako pridobiti čim več volilcev na svojo stran? To je problem vsakogar, ki si drzne kandidirati na volitvah. Velikim strankam sicer ni treba toliko skrbeti, ker imajo večinoma za seboj vojsko tradicionalnih volilcev, bolj pa so na udaru manjše stranke, takšne, ki parlament vidijo le v svojih političnih sanjah. Med prvimi takšnimi poskusi, kako prepričati slovenske volilce, je Delnica republike Slovenije. Avtor ideje se je spomnil, da bi država iz davka na dobiček lahko vsakemu Slovencu podelila nekakšno mesečno rento oziroma izdala delnico, ki bi bila neprenosljiva, hkrati pa izplačevala dividende v vrednosti 100 dem mesečno. Nominalna vrednost delnice pa naj bi bila 10.000 sit. Avtor si je za svojo idejo pridobil tudi politični žegen, saj si je na svoj reklamni letak natisnil tudi znak Demokratov Slovenije. Vprašanje je sicer, ali bodo slednji sploh prišli skozi parlament, in še težje kaj takšnega uresničili, toda kdor obljublja kaj tako drastičnega, kot je 100 orlov mesečno, bo najbrž pridobil veliko volilcev. Toda le če verjamejo takšnim obljubam. Kaj bi pomenilo takšno razpečevanje denarja za proračun, ki ima že tako ali tako primanjkljaj? Najbrž bi bilo treba uvesti še kak nov davek, potem pa ...

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


GC
MLADINA, št. 38, 18. 9. 2000

Predvolilna obljuba

Predvolilna obljuba

Kako pridobiti čim več volilcev na svojo stran? To je problem vsakogar, ki si drzne kandidirati na volitvah. Velikim strankam sicer ni treba toliko skrbeti, ker imajo večinoma za seboj vojsko tradicionalnih volilcev, bolj pa so na udaru manjše stranke, takšne, ki parlament vidijo le v svojih političnih sanjah. Med prvimi takšnimi poskusi, kako prepričati slovenske volilce, je Delnica republike Slovenije. Avtor ideje se je spomnil, da bi država iz davka na dobiček lahko vsakemu Slovencu podelila nekakšno mesečno rento oziroma izdala delnico, ki bi bila neprenosljiva, hkrati pa izplačevala dividende v vrednosti 100 dem mesečno. Nominalna vrednost delnice pa naj bi bila 10.000 sit. Avtor si je za svojo idejo pridobil tudi politični žegen, saj si je na svoj reklamni letak natisnil tudi znak Demokratov Slovenije. Vprašanje je sicer, ali bodo slednji sploh prišli skozi parlament, in še težje kaj takšnega uresničili, toda kdor obljublja kaj tako drastičnega, kot je 100 orlov mesečno, bo najbrž pridobil veliko volilcev. Toda le če verjamejo takšnim obljubam. Kaj bi pomenilo takšno razpečevanje denarja za proračun, ki ima že tako ali tako primanjkljaj? Najbrž bi bilo treba uvesti še kak nov davek, potem pa ...

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

TV komentar

»Dajte nehat’«

Kdo ob taki komercialni televiziji potrebuje propagandna trobila?

Kaj skrajna desnica v Sloveniji počne že desetletja?

IZJAVA DNEVA

Intervju

»Na skrajni desnici imamo fantovski klub, le da so fantje v resnici dečki«

Éric Fassin, sociolog