Manipulator / Plakatna izmenjava

Menda je dovoljeno le plakatiranje v slovenskem jeziku ...

Gregor Cerar
MLADINA, št. 32, 15. 8. 2003

Plakati sredi Ljubljane

Plakati sredi Ljubljane
© Marko Jamnik

Plakatno oglaševanje je eden tistih primerov, za katere pravimo, da združuje prijetno s koristnim. Nekateri so navdušujejo nad pomanjkljivo oblečenimi bejbami, ki reklamirajo ženske najlonke ali štrumpantelne, drugim pa so pravi fetiš najnovejši avtomobili ali televizorji. Plakati pa so lahko precej koristni tudi pri ponavljanju znanja tujih jezikov ali pa omahljivcem razkazujejo lepote tujega jezika. Pri nas vsaj na prvi pogled ni omejitev za smešne jezikovne plakatne spake, ki jih večinoma lepijo trgovci onstran meje. Ali pa za koncerte. Stroški prevajanja in ponovnega tiska so za organizatorje predragi. Tako so nedavno recimo Ljubljano preplavili tudi plakati za enega večjih festivalov v bližini naše meje - No Border Music Festival v Trbižu. Organizatorjem sicer uspeva, da v obtromejno alpsko mestece privabljajo tako aktualne zvezde, kot je Moby ali pa pozabljene velikane kot Earth, Wind & Fire (ingresso 25 eurov + diritti di prevendita) ali Joe Jackson. Predstavniki ljubljanske oligarhije so nam pojasnili, da je divje plakatiranje res ena izmed drastičnejših problematik, s katerimi s spopada prestolnica. Plakatiranje v Ljubljani je po mestnem odloku sicer dovoljeno le v slovenskem jeziku. Predvidene kazni za oglaševanje v drugem jeziku znašajo najmanj 100.000 SIT za prekršek za pravno osebo ali podjetnika oziroma 60.000 SIT za posameznika. Ljubljanski inšpektorji so po informacijah MOL-a zaznali "kar" 47 primerov nedovoljenega oglaševanja. O teh ugotovitvah so sestavili 37 zapisnikov, vendar konkretnih odločb še niso izdajali. Vložili pa so 7 predlogov za kaznovanje. V enem primeru nameravajo kršitelja celo prisilno privesti pred represivne organe. Sankcij pa bodo očitno deležni le tisti, za katere se eksplicitno ve, kdo so. Tako so recimo letos uvedli postopek proti organizatorjem Rocka Otočec. Prijavili so jih, ker so imeli na plakatu napisano: Kerozin Stage, Main Stage, Tourtable Arena ...

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Gregor Cerar
MLADINA, št. 32, 15. 8. 2003

Plakati sredi Ljubljane

Plakati sredi Ljubljane
© Marko Jamnik

Plakatno oglaševanje je eden tistih primerov, za katere pravimo, da združuje prijetno s koristnim. Nekateri so navdušujejo nad pomanjkljivo oblečenimi bejbami, ki reklamirajo ženske najlonke ali štrumpantelne, drugim pa so pravi fetiš najnovejši avtomobili ali televizorji. Plakati pa so lahko precej koristni tudi pri ponavljanju znanja tujih jezikov ali pa omahljivcem razkazujejo lepote tujega jezika. Pri nas vsaj na prvi pogled ni omejitev za smešne jezikovne plakatne spake, ki jih večinoma lepijo trgovci onstran meje. Ali pa za koncerte. Stroški prevajanja in ponovnega tiska so za organizatorje predragi. Tako so nedavno recimo Ljubljano preplavili tudi plakati za enega večjih festivalov v bližini naše meje - No Border Music Festival v Trbižu. Organizatorjem sicer uspeva, da v obtromejno alpsko mestece privabljajo tako aktualne zvezde, kot je Moby ali pa pozabljene velikane kot Earth, Wind & Fire (ingresso 25 eurov + diritti di prevendita) ali Joe Jackson. Predstavniki ljubljanske oligarhije so nam pojasnili, da je divje plakatiranje res ena izmed drastičnejših problematik, s katerimi s spopada prestolnica. Plakatiranje v Ljubljani je po mestnem odloku sicer dovoljeno le v slovenskem jeziku. Predvidene kazni za oglaševanje v drugem jeziku znašajo najmanj 100.000 SIT za prekršek za pravno osebo ali podjetnika oziroma 60.000 SIT za posameznika. Ljubljanski inšpektorji so po informacijah MOL-a zaznali "kar" 47 primerov nedovoljenega oglaševanja. O teh ugotovitvah so sestavili 37 zapisnikov, vendar konkretnih odločb še niso izdajali. Vložili pa so 7 predlogov za kaznovanje. V enem primeru nameravajo kršitelja celo prisilno privesti pred represivne organe. Sankcij pa bodo očitno deležni le tisti, za katere se eksplicitno ve, kdo so. Tako so recimo letos uvedli postopek proti organizatorjem Rocka Otočec. Prijavili so jih, ker so imeli na plakatu napisano: Kerozin Stage, Main Stage, Tourtable Arena ...

Na drugi strani pa so inšpektorji precej manj občutljivi za razne 'Sale' plakate, na kakršne naletimo po trgovskih centrih a la City Park. Mogoče smo lahko še srečni, da ne privlečejo kar domačih plakatov v slogu Ausverkauf ali Alle muessen raus.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Politika ne sme dovoliti minimiziranja nasilja

Žrtvam je treba moč dodajati in ne odvzemati s prelaganjem krivde 

Naslovna tema

Hojsov kartel

Ali notranji minister res ni vedel, da je njegov najemnik mednarodni kriminalec in velepreprodajalec drog?

Zakaj je Trump vseeno prejel Nobelovo nagrado za mir

IZJAVA DNEVA