25. 9. 2003 | Mladina 38
Brezplačna zakuska
Zmago Jelinčič oplemenitil polaganje temeljnega kamna
Leteči Zmago
© Borut Krajnc
Ajdovski Pipistrel, vodilni svetovni proizvajalec ultralahkih letal, je na novi prelomnici. Iz nekdanje garaže, kjer je pred petnajstimi leti Ivo Boscarol s sodelavci začel sestavljati prve motorne zmaje, se bo celoten kolektiv spomladi prihodnje leto preselil v novo proizvodno halo, ki je v teh dneh začela rasti na ajdovskem letališču. Po več desetletjih, ki so minila od časov, ko so v ljubljanski tovarni Letov oziroma poznejšem Libisu nastajala letala, s katerimi so izkušnje pridobivale številne povojne generacije slovenskih športnih letalcev (jadralna letala vrabec, jastreb, jadran in triglav ter motorna letala matajur, KB - 6, LK - 1 in libis 180) so se torej pri Boscarolovem Pipistrelu odločili, da gredo po poti predhodnikov in postavijo prvo slovensko tovarno za izdelavo letal.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
25. 9. 2003 | Mladina 38
Leteči Zmago
© Borut Krajnc
Ajdovski Pipistrel, vodilni svetovni proizvajalec ultralahkih letal, je na novi prelomnici. Iz nekdanje garaže, kjer je pred petnajstimi leti Ivo Boscarol s sodelavci začel sestavljati prve motorne zmaje, se bo celoten kolektiv spomladi prihodnje leto preselil v novo proizvodno halo, ki je v teh dneh začela rasti na ajdovskem letališču. Po več desetletjih, ki so minila od časov, ko so v ljubljanski tovarni Letov oziroma poznejšem Libisu nastajala letala, s katerimi so izkušnje pridobivale številne povojne generacije slovenskih športnih letalcev (jadralna letala vrabec, jastreb, jadran in triglav ter motorna letala matajur, KB - 6, LK - 1 in libis 180) so se torej pri Boscarolovem Pipistrelu odločili, da gredo po poti predhodnikov in postavijo prvo slovensko tovarno za izdelavo letal.
Začetek gradnje sodobnega objekta, v katerem bo ob proizvodnji tudi razvojni oddelek (že doslej je s Pipistrelovih risalnih desk oziroma iz delavnic prišlo več novosti in izboljšav na področju ultralahkega letenja) so obeležili s svečanim polaganjem temeljnega kamna. Da je to pomemben dogodek, so potrdili številni visoki gostje, na čelu z ministrico za gospodarstvo Teo Petrin, predsednikom GZS Jožkom Čukom, generalnim sekretarjem vlade Mirkom Bandljem in predsednikom Letalske zveze Slovenije Zmagom Jelinčičem - Plemenitim. Čeprav se takšne prireditve ponavadi odvijajo v sproščenem in umirjenem vzdušju, pa se je ob gradbišču na ajdovskem letališču večkrat pošteno zaiskrilo. "Vesel sem, da je med nami tudi strokovnjak za letala Mirko Bandelj," je generalnega sekretarja vlade ošvrknil Tomaž Domicelj, ki je poskrbel za glasbeno popestritev svečanosti. Mimogrede - Domicelj in Boscarol sta pred mnogimi leti skupaj pripravljala glasbene reportaže za revijo Stop. Poseben "pozdravni nagovor" pa si je zamislil Zmago Jelinčič pl., ki je "udaril" po vladnih funkcionarjih in jih obtožil, da niso praktično ničesar storili za uspešnega proizvajalca in izvoznika ultralahkih letal. "Doslej vas ni bilo zraven, gospa Petrinova, gospod Bandelj in ostali, danes pa ste se prišli pokazat in si privoščit brezplačno zakusko," je med drugim ošvrknil visoke goste. Medtem ko je ministrica dajala vtis, kot da je nastop Jelinčiča ni prizadel oziroma presenetil in se je zadržala tudi na družabnem srečanju, pa je Mirko Bandelj izpustil brezplačno kosilo. Sicer pa smo izvedeli še nekaj zanimivih podrobnosti, med drugim tudi to, da je Ivo Boscarol le nekaj dni potem, ko je bil razglašen za podjetnika leta 2003, dobil še lokalno nagrado - inšpekcijo, ki je temeljito pregledala njegovo poslovanje.